
A négy különösen ajánlott gumiabroncson túl, 18 további az ajánlott, és nyolc a bizonyos körülmények között ajánlott kategóriába került. A vékonyabb, kisebb méret elsősorban az idősebb modelleknél fordul elő, mint a Fiat Punto, a Ford Fiesta és a Renault Clio, míg a szélesebb 205-ös például az OpeL Zafirára, az Audi A4-re és a BMW 3-asra jellemző.
A 155-ös méretűek között négy gumiabroncsot egyáltalán nem ajánlanak a szakemberek (ezek: Kleber Krisalp 3, Rigdon M+S 178, Pneumant PN 150 Wintec, Toyo Vario V2). A 16-os kerekenél nem ajánlják az alábbiakat: Fulda Kristall Supremo, Avon Ice Touring ST, Firestone Winterhawk.
A politikusok szeretnék elérni, hogy az ADAC a széndioxid-kibocsátást is vizsgálja a gumik tekintetében, és ez alapján jó, illetve rossz minősítést adnának a márkáknak. Az ADAC azonban ezzel a csoportosítással nem ért egyet, szerintük ugyanis ezzel néhány közlekedésbiztonsági szempontot nem lehetne annyira figyelembe venni, mint az szükséges. A vásárlóknak, autótulajdonosoknak lehetőségük van ezeket a teszteredményeket megtekintetni. Az ADAC honlapján olvasható táblázatokban a kibocsátást ugyanúgy meg lehet nézni, mint a gumi száraz, nedves, havas, és jeges úton mutatott tulajdonságait.