Izgatottan fészkeltem be magam a legnagyobb francia limuzinba, a Citroen C6-osba.
automenedzser.hu
Izgatottan fészkeltem be magam a legnagyobb francia limuzinba, a Citroen C6-osba. Egy pár órás ismerkedés erejéig találkoztam korábban is az idén már második évét taposó autóval, de az csak arra volt jó, hogy megjöjjön az étvágyam a különc franciához. Rendkívüli formanyelven, érzéki forradalmár vonalakkal szólal meg a C6-os, azt az irányt követi, amit annak idején a DS elkezdett, majd az XM folytatott, dizájnja szabadon eresztett, túlburjánzott, elszállt víziók megtestesülése. Egyedül van a piacon és valószínűleg egyedül is marad, ez legfőbb értéke.
Könnyek helyett vegyes érzelmekkel küzdök, amikor az autóról véleményt kell mondanom: lenyűgöz a C6-os formája, kényelme és emberre szabottsága, ugyanakkor nem vagyok megelégedve az autó belső kialakításával és minőségével. Mert egy ilyen csodabogárból üvöltenie kell a luxusnak, a finom eleganciának, a páratlan megoldásoknak. Ehelyett C3-asból, C4-esből és C5-ösből ismerős kapcsolók, gombok és alkalmazások ordítanak. Hol vannak a beltérből az extravagáns és exhibicionista álmok? Amilyen egyedi, olyan konformista az autó beltere, mindent alárendeltek a kényelemnek, valamint a technikának. És ezekben nagyon jó a C6-os.
Középszerű ugyanakkor a kissé imbolygó PSA-kéziváltó, a túl bonyolult és ergonómiailag rosszul kialakított középkonzol. A tesztautó sajátossága volt a 2,2-es HDI-motor és a kézi váltó, ha én ilyen autót vennék, biztos nem választanám egyiket sem. A takarékos dízelmotor túlságosan alulbecsült, nehezen mozgatja a közel kéttonnás limót, ehhez a kocsihoz hathengeres motorok illenek, automatikus váltóval összehangolva. A korábbi pár órás tesztvezetésen ilyenhez volt, szerencsém, őszinte megelégedésemre.
Az autóvezetés fogalmát átértékeli a C6-os, méretei ellenére kezes és könnyed, finoman irányítható, olyan élmény, mintha a Titanicot kormányoznánk egy csendes tavon. A keretnélküli ablakok, a szélvédőre kivetíthető kijelző, a sávváltásra figyelmeztető rezgő és persze memóriás bőrülések, elektronikus rögzítőfék, első-hátsó ülésfűtés, elektromosan állítható kormány, parkolássegítő, a kanyarkövető xenon-lámpák látványos és vonzó tartozékai a prémiumszegmens felé kacsintgató franciának. Frankofón igényekre épült, a német és japán luxusautók exkluzív klubjába nem kapott még meghívót. Luxusa hanyag, nem is akar mindenkinek megfelelni, laza, csak a kényelemnek és a funkcionalitásnak. Laza üzletemberek autója, amelyben kilenc légzsák szavatolja az ötcsillagos biztonságot.
Ha nem hideg reggelre ébredünk, amikor hangosan ketyeg a HDI, vagy ha már meleg a motor, akkor halkan is élvezzük a Clarion hifi által felszolgált zenét, a navigáció Budapestet és a főbb utakat ismeri, Dunaharaszti után természetesen ez is elsötétül, a szélvédőre kivetített kilométeróra szerencsére mindig előttünk van. 140 fölött nagy a szélzaj, 170-nél már zavaró. Fogyasztása meglepően alacsony, igénye 7,8 liter gázolaj volt száz kilométerenként, többnyire városi használatban.
A magyar utakon alig látni, talán nem is volt megfelelő a jármű bevezetése, alig reklámozzák, pedig aki az úton meglátja, elámul grandiózus és fineszes külsején.
A pici oldalsó visszapillantók nem illenek a C6-os méreteihez, parkolássegítő nélkül átok lenne a parkolás, tolatás. A kormány sem túl feszes. Praktikus az autó, tele van hasznos rekeszekkel, ám a pohártartók rossz helyen vannak, ha kipattintjuk, a palackoktól nem férünk hozzá a klíma gombjaihoz. Az oldalajtókba épített mozgatható szekrények külön fejezetet érdemelnek, a szép fabetétek mögött hatalmas üregek rejtőznek. Egyik alkalommal, a Bencúr utca környékén piros lámpánál bekukkantott a kocsiba egy robogós srác, meghajolt a kocsi szépsége előtt, ám mikor meglátta ezeket a szekrénykéket, majdnem leesett a kis szúnyogjáról.
Futóműve, a Hydractive Plus fedőnévre hallgató szerkezet (a hathenegeres változatoknál a rugózás automatikusan változik), - mint minden becsületes Citroenben – állítható. Négy hasmagasság között választhatunk, ebből a két szélső érték csak a praktikumot szolgálja, a két középsőben pedig még autózni is lehet. Legmagasabb állásában szinte terepjárói magasságokban érezzük magunkat,én minden egyes parkolásnál felemeltem az autót, sajnáltam volna leverni, vagy beverni a kocsi szép és hosszú orrát. A rugózás is testre szabható: választhatunk sport és komfortfokozat között. Ne ijedjünk meg, sportfokozatban is ugyanúgy hajózik, mint komfortállásban. B. Cs.
Sokat köszönhet az Ozempic és a Wegovy Hollywoodnak, ott derült ki, hogy radikálisan le lehet fogyni a szemaglutid alapú gyógyszerekkel – de a függőségekre gyakorolt jótékony hatása is a sztárok által bukott ki. Rengeteg kutatás indult, hogy kiderüljön, miért válnak be számos betegség ellen a cukorbetegségre kifejlesztett gyógyszerek.