szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Izgatottan fészkeltem be magam a legnagyobb francia limuzinba, a Citroen C6-osba.

Citroen C6

Izgatottan fészkeltem be magam a legnagyobb francia limuzinba, a Citroen C6-osba. Egy pár órás ismerkedés erejéig találkoztam korábban is az idén már második évét taposó autóval, de az csak arra volt jó, hogy megjöjjön az étvágyam a különc franciához. Rendkívüli formanyelven, érzéki forradalmár vonalakkal szólal meg a C6-os, azt az irányt követi, amit annak idején a DS elkezdett, majd az XM folytatott, dizájnja szabadon eresztett, túlburjánzott, elszállt víziók megtestesülése. Egyedül van a piacon és valószínűleg egyedül is marad, ez legfőbb értéke. 

Könnyek helyett vegyes érzelmekkel küzdök, amikor az autóról véleményt kell mondanom: lenyűgöz a C6-os formája, kényelme és emberre szabottsága, ugyanakkor nem vagyok megelégedve az autó belső kialakításával és minőségével. Mert egy ilyen csodabogárból üvöltenie kell a luxusnak, a finom eleganciának, a páratlan megoldásoknak. Ehelyett C3-asból, C4-esből és C5-ösből ismerős kapcsolók, gombok és alkalmazások ordítanak. Hol vannak a beltérből az extravagáns és exhibicionista álmok? Amilyen egyedi, olyan konformista az autó beltere, mindent alárendeltek a kényelemnek, valamint a technikának. És ezekben nagyon jó a C6-os. 

Citroen C6

Középszerű ugyanakkor a kissé imbolygó PSA-kéziváltó, a túl bonyolult és ergonómiailag rosszul kialakított középkonzol. A tesztautó sajátossága volt a 2,2-es HDI-motor és a kézi váltó, ha én ilyen autót vennék, biztos nem választanám egyiket sem. A takarékos dízelmotor túlságosan alulbecsült, nehezen mozgatja a közel kéttonnás limót, ehhez a kocsihoz hathengeres motorok illenek, automatikus váltóval összehangolva. A korábbi pár órás tesztvezetésen ilyenhez volt, szerencsém, őszinte megelégedésemre.

[[ Oldaltörés: Franciás könnyedség, végtelen kényelem ]]



Citroen C6

Az autóvezetés fogalmát átértékeli a C6-os, méretei ellenére kezes és könnyed, finoman irányítható, olyan élmény, mintha a Titanicot kormányoznánk egy csendes tavon. A keretnélküli ablakok, a szélvédőre kivetíthető kijelző, a sávváltásra figyelmeztető rezgő és persze memóriás bőrülések, elektronikus rögzítőfék, első-hátsó ülésfűtés, elektromosan állítható kormány, parkolássegítő, a kanyarkövető xenon-lámpák látványos és vonzó tartozékai a prémiumszegmens felé kacsintgató franciának. Frankofón igényekre épült, a német és japán luxusautók exkluzív klubjába nem kapott még meghívót. Luxusa hanyag, nem is akar mindenkinek megfelelni, laza, csak a kényelemnek és a funkcionalitásnak. Laza üzletemberek autója, amelyben kilenc légzsák szavatolja az ötcsillagos biztonságot. 

Citroen C6

Ha nem hideg reggelre ébredünk, amikor hangosan ketyeg a HDI, vagy ha már meleg a motor, akkor halkan is élvezzük a Clarion hifi által felszolgált zenét, a navigáció Budapestet és a főbb utakat ismeri, Dunaharaszti után természetesen ez is elsötétül, a szélvédőre kivetített kilométeróra szerencsére mindig előttünk van. 140 fölött nagy a szélzaj, 170-nél már zavaró. Fogyasztása meglepően alacsony, igénye 7,8 liter gázolaj volt száz kilométerenként, többnyire városi használatban. 

A magyar utakon alig látni, talán nem is volt megfelelő a jármű bevezetése, alig reklámozzák, pedig aki az úton meglátja, elámul grandiózus és fineszes külsején. 

Citroen C6

A pici oldalsó visszapillantók nem illenek a C6-os méreteihez, parkolássegítő nélkül átok lenne a parkolás, tolatás. A kormány sem túl feszes. Praktikus az autó, tele van hasznos rekeszekkel, ám a pohártartók rossz helyen vannak, ha kipattintjuk, a palackoktól nem férünk hozzá a klíma gombjaihoz. Az oldalajtókba épített mozgatható szekrények külön fejezetet érdemelnek, a szép fabetétek mögött hatalmas üregek rejtőznek. Egyik alkalommal, a Bencúr utca környékén piros lámpánál bekukkantott a kocsiba egy robogós srác, meghajolt a kocsi szépsége előtt, ám mikor meglátta ezeket a szekrénykéket, majdnem leesett a kis szúnyogjáról. 

Futóműve, a Hydractive Plus fedőnévre hallgató szerkezet (a hathenegeres változatoknál a rugózás automatikusan változik), - mint minden becsületes Citroenben – állítható. Négy hasmagasság között választhatunk, ebből a két szélső érték csak a praktikumot szolgálja, a két középsőben pedig még autózni is lehet. Legmagasabb állásában szinte terepjárói magasságokban érezzük magunkat,én minden egyes parkolásnál felemeltem az autót, sajnáltam volna leverni, vagy beverni a kocsi szép és hosszú orrát. A rugózás is testre szabható: választhatunk sport és komfortfokozat között. Ne ijedjünk meg, sportfokozatban is ugyanúgy hajózik, mint komfortállásban.

B. Cs.

Műszaki adatok

 


Citroen C6 2,2 HDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2179
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő173 lóerős 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 370 Nm 1500-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2900
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4908/1806/1464
Csomagtér421 liter
Saját tömeg (kg) 1800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 217
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 9,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 8,7
Országúti 5,4
Vegyes6,6
Tesztfogyasztás7,8
CO2 kibocsátás (g/Km) 175
ÁRA A tesztelt autó alapára 11,16  millió Ft.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!