
Minden, ami Golf és minden ami Golf Plus, de valahogy mégis másként. Ebben a kocsiban van fantázia, ezzel lehet mutatkozni. Teljesen egyedi, ahogy a magyar utakat róttam egyet sem láttam. A tesztautót annál inkább vizslatták. Érdekes hogy a nők tekintetét is nagyon vonzotta, a családos férfiak és a Golf-ban ülők mellett. Nőknek és családosoknak jó alternatíva ez a jármű. Erőteljes és kontrasztos megjelenést biztosítanak számára az ezüst tetősínek, a sportos vonalvezetésű új lökhárítók az integrált ködfényszórókkal, és a körben elhelyezett védőborítás. A 17 hüvelykes könnyűfém kerekek a 225/45 R 17 méretű, széles abroncsokkal tovább erősítik a sportos megjelenést.
Az elsőkerék hajtású CrossGolf valamivel keményebbre hangolt terepfutóművet kapott, és mintegy 20 milliméterrel nagyobb a hasmagassága, mint a Golf Plus modellé. Ez kényelmes beszállást tesz lehetővé, és még átláthatóbbá teszi a forgalmi eseményeket. Az aszimmetrikusan osztható és lehajtható hátsó ülés hosszirányban is eltolható.

A belső egyszerű és klasszikusan Golf, ettől csak a kéttónusú szivacsülések térnek el, amelyek a látszat ellenére jól tartanak kanyarban is. Az autó magas kialakításának megfelelően kiváló az üléspozíció, jó a rálátásunk a forgalomra. A műszerfal kevésbé kopogós műanyagjait néhol erősen kopogós felületek váltják, de ez is Golf-tulajdonság, nincs ez másképp az eggyel nagyobb Passatban sem. A zenelejátszó a középkonzol tetejére került, alatta a klíma – minden nagyon jól kézre áll, könnyen hozzá lehet szokni a gombok és kapcsolók helyéhez és használatához, semmi sincs elbonyolítva. Nagyon magas a beltér, két méter fölöttieknek is ajánlott.

Természetesen tesztautómban is volt beépített sörnyitó, de nem hiányzott a tempomat, az ülésfűtés, az automatikus világítás, a kétoldali automatikus digitális klíma, hat légzsák, az ESP, hatlemezes cd-lejátszó és felsorolhatatlan mennyiségű tároló. A CrossGolf praktikus autó, bár a palacktartók kialakításánál nem gondoltak a kisebb, energiaitalszerű palackokra, de a váltókulissza mögötti üregben a sörnyitó segítségével ezt a problémát is meg lehet oldani. Bonyolult kifejteni, a lényeg, hogy a sörnyitóval ékként beszorítjuk a palackot, ami így nem mozdul el.
Az autóhoz a legkevésbé illő motorral próbálhattam ki a CrossGolfot, az alap egyhatos nem annyira erős, mint amennyire hangos, TSI-benzines való ehhez a kasztnihoz, illetve TDI-dízel. A 102 lovas benzines sokat kínlódott alattam, indulásnál karcosan felbőgött, megijesztve a járókelőket, akiknek aztán mosolyt csal a szájukra, látván, hogy a hangorkánt nem követi lendületes mozgolódás. Menet közben nagyon csendes, csak egyesben jön meg a hangja. A váltó pontos, de a hatodik fokozatot hiányoltam. Futóműve Golfhoz képest lágy, egyterűhöz képest kemény.
Amit a motorról kezdetben feltételeztem, az be is jött: nem erőssége a takarékosság, a hatszáz kilométeres tesztűt során száz kilométeres átlagban 8,5 liter benzint fogyasztott főként elővárosi használatban.
B. Cs.
Műszaki adatok
Volkswagen CrossGolf | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1595 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 102 lóerő 5600-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 148 Nm 3800-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4233 / 1776 / 1651 |
Csomagtér | 395-505/1450 |
Saját tömeg (kg) | 1308 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 180 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 12 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Országút | 6,3 |
Város | 10,2 |
Vegyes | 7,7 |
Tesztfogyasztás | 8,5 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 183 |
ÁRA | 5,7688 millió forint |