szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Marcona külső, aszfaltszaggató turbó, családias belső, nagy étvágy és hozzá sok élmény – ez a Seat első szabadidős járműve.

© hvg.hu
Mikulásra vásároltam be éppen, amikor a boltból kijövet egy gyanús alakra lettem figyelmes, aki egy ismeretlen eszközzel a kezében a mosott kocsi körül legyeskedett. Megszorítottam a frissen vásárolt plüssfigurát a zsebemben. Lépteim zajára a gyanús alak megfordult és odébb tolta a babakocsiját, majd pironkodva elnézést kért, és beleegyezésemmel bekukkantott az Altea hátsó terébe. Háromgyerekesként tágas kocsit keresnek –mondta, miközben a megszeppent, az esetet csak távolról figyelő férjére pillantott. Próbáltam sorolni az érveket, meggyőző voltam egészen az árig, igaz a nőt csak a három gyerek érdekelte, a xenonra meg a Haldexre a szeme sem rebbent. A rövid szociofelmérésből kiderült, kik nem fognak Magyarországon ilyen autót venni.

© hvg.hu
Hogy még hány bőrt lehet lehúzni az Alteáról? Sokat, mert jó alap. Picit megemelt hasmagasság, marcona külső, összkerék-hajtás, műanyag takaróidomok, módosított hátsó lámpák, kávébarna műanyag-betétek a középkonzolon és az ajtók kárpitján. Ennyi lenne a Freetrack? Akinek ez kevés, nézzen be a motorfedél alá. Három változatban lehet kapni a szabadidő-autót, 140 lovas elsőkerekes dízel, 170 lovas 4x4-es izomdízel és a csúcs, a 200 lovas összkerekes turbós benzines. Ez ám az élményautó! Bármennyire is izgalmas vele a száguldozás, a motor visszafogott morgása, a laza talajon is alig kizökkenthető sportos futómű, mégis a hasonló adottságú, ám nagyobb nyomatékú, gyengébb és sokkal visszafogottabb fogyasztású dízelt ajánlanám. A benzines ugyanis zabál, de nagyon. Összkerék-hajtás, nagy súly rossz légellenállás, turbómotor = garantált 12 liter fölötti fogyasztás. A dízellel ugyanoda jutunk el, kilenc liternél városban sem kér többet, fél millióval olcsóbb, igaz cserébe felejtsük el a benzines kulturált járását, azt, hogy bármilyen helyzetben képes kilőni. Hányszor volt, hogy amikor spórlásképp 50-nel mentem hatosban tempomattal, elszakadt a cérna, ráléptem a pedálra, és csak 140-nél kaptam észbe. A fékek a harapósak, elég erősek, ahhoz hogy kordában tartsák a nagytestű vadat.

Műszaki adatok, árak, felszereltség, menettulajdonságok, méretetes és jól variálható csomagtér a teszt folytatásában. Kattintson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Seat-teszt: az aszfalt ördöge

Mint a színe, olyan ez az autó: mágikus és ördögi. Száguldásra termett, nem hétköznapi használatra. Nagyon kéne.