Teszt: ha olcsón kell dízel, USB-vel

Légies karosszéria, japános fejlettség, hosszú távú megbízhatóság, kemény futómű, erős és takarékos motor, jó árértékarány. Kipróbáltuk az i30-at.

  • hvg.hu hvg.hu
Teszt: ha olcsón kell dízel, USB-vel

© Autómenedzser
A koreai gyártók mindent megtesznek azért, hogy európai ízlésre szabják modelljeiket. Ami sikerül a Kiának, az nem jön össze a márkatestvér Hyundainak. A cég új alsó-középkategóriás büszkesége, a kompakt i30 a törekvések ellenére japán formatervet szólaltat meg. A lapos kialakítás, a kacifántos lámpák, az íves oldalvonal, a japán konkurensek sorába állítja az autót és nem az európai parkolóba. Ennek ellenére szerethető autót csináltak a koreaiak, könnyed, jól vezethető és tartalmas.

Míg a külső formavilágát az együtt eltöltött nyolc nap során nem sikerült megszoknom – folyton azt kérdeztem az ismerőseimtől, hogy tetszik? Érdekes módon ők mindig pozitív választ adtak. Beülve már sokkal otthonosabb az i30 (vajon mit jelenthet? Intelligens harmincasok?), műszerfala tetszetős, egyszerű. Minden kijelző LED-kékben pompázik. Függetlenül autós tulajdonságaitól elsőre szembeötlik a nagy kijelzős audiorendszer, mp3-as lejátszóval és csodák-csodája, USB-csatlakozóval. Ezt diszkréten a multifunkciós könyöktámaszba rejtették el, kék fénnyel világít az AUX, az iPod, és az USB-csatoló. Semmi más nem kell, csak egy pendrive, és máris üvölt a gyári minimál hangládákból a Belga. A jó hír, hogy minden felszereltségnek része ez a jótétemény, akárcsak a bicskakulcs.

Már a komfort felszereltségi szinten (ilyen volt a tesztautó) van automatikus klímaberendezés, hat légzsák, kormányról vezérelhető zenelejátszó. Praktikus részletekben is bővelkedik az autó, tárolórekeszből, pohártartóból van bőven.

A teszt folytatása, adatok, árak, fogyasztás. Kattintson ide.