szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Győrben készül, kabrió és nem TT. Sokan nem tudják, de magyar autó az Audi A3 Cabrio.

© Autómenedzser
Aki ezt az infót tőlem tudta meg, rögtön érdeklődött: milyen a minőség, az összeszerelés? Egy Audinál fölösleges már ez a kérdés, ráadásul a győri gyárral nagyon elégedettek az audisok, és a vevők is. Az A3 Cabrio ugyanazon a gyártósoron készül, mint a TT, és legalább olyan élmény vezetni.

Mélyen ülünk, kényelmesen, sportosan, a szagok és az anyagok ismerősek, a néhány héttel korábban kipróbált háromajtósnál szerényebb a felszereltség, igaz csak a navi hiányzik. Duplazónás klíma, ülésfűtés, xenon, jó zene cédétárral és Bluetooth van. Egyéb nem is kell. Indulhat is a kabriózás. Télen-nyáron. A hátsó sorban két felnőtt kényelmesen elfér, nem szűk a lábtér sem, a fejtér leengedett tetővel magas fickóknak nem kellemes.

© Autómenedzser
Féltem a dízel kabriótól, de nem bántott kerregés, a közös nyomócsöves motor halk, még nyitott tetővel sem zavaró. Kövér gázadásra sem a motor hangja erősödik, hanem a kipufogó öblösödik. S-tronic duplakuplungos váltóval kicsit lomha a 140 lovas moci, lehet, hogy a kabrió nehezebb tömege miatt, de késlekedve lódul meg az autó, a fokozatokat lehet a kormányról is kapcsolni. Ha azonban odalépünk neki, akkor felizzik az erőforrás, és rendesen megrántja a fehér szépséget. Fogyasztásban elmarad a háromajtóstól, a közel 500 kilométeres tesztút során 8,1 literes átlagfogyasztást mértem, vegyes forgalomban.

Formája tetszetős, arányai harmonikusak, lámpái fenségesek. Az elsőket már ismerjük a ráncfelvarrott keménytetősből, a hátsó LED-csíkos lámpatestek újak, velük legközelebb a négyajtós A3-asban fogunk találkozni. Tesztautóm S-line felszereltséget kapott, 17 hüvelykesek a könnyűfém kerekek, kétfajta bőr borítja az üléseket, sportosan könnyű a kormány.

 

Vonzza a mosolyokat (Oldaltörés)

 

© Autómenedzser
Vonzza a mosolyokat, lányokét és fiúkét egyaránt. Sokak szerint ez egy igazi plázacica autó, ezt bátortalanul cáfolnám, én is tökéletesen éreztem magam. Igaz, a címlaplányok kétségkívül jobban mutatnak benne.

A TT Roadsterhez hasonlóan motoros vászontetőt kapott az A3 Cabrio, ez sokkal romantikusabb, hagyománytisztelőbb, mint a nehéz, drága és bonyolult keménytető. Az ajtók nehezek, de nem zörögve csukódnak, és ez igaz az egész beltérre. A tető saját mérés alapján 9 másodperc alatt nyílik és csukódik, teljesen hangtalanul. Egy kapcsolóval fél kabriót is varázsolhatunk a kocsiból, egy mozdulattal leengedhető mind a négy ablak.

© Autómenedzser
Csomagtartója szűk és kicsi, 260 literes, a 100 literes hokistáskám csurig pakolva csak préssel fért be, a hátsó ülések a csomagtartóból előre dönthetők, így hosszabb tárgyak is beférnek. Fedelét erővel kell lecsapni, sokszor emiatt marad nyitva. A csomagtartóban becsomagolva találtam a felszerelhető hátsó légterelőt. Senki nem használta előttem, én nem sem kínlódtam vele, nem zavaró a friss levegő. A csípős reggeleken hosszabb távon nem kabrióztam, csak a városi forgalomban szívtam magamba a benzin- és cigifüstöt.

B. Cs.
Autómenedzser

Műszaki adatok



Audi A3 Cabrio 2.0 TDI S-tronic
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1968
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő140 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 Nm 1750-2500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2578
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4238/1765/1424
Csomagtér260 liter
Saját tömeg (kg) 1495
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 205
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 9,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,7
Országúti 4,4
Vegyes5,6
Tesztfogyasztás8,1
CO2 kibocsátás (g/Km) 148
ÁRA 8,015 millió forint.









HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Vezettük az Audi A4 kombit

Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.

hvg.hu Autó

A3-teszt: felsőbbrendű kisautó

A legkisebb autóját is felcicomázta az Audi, a nappali fénycsík a látványról, a közös nyomócsöves dízelmotor a sportos és takarékos menetről gondoskodik.

hvg.hu Autó

Kipróbáltuk a világ legerősebb luxus-terepjáróját

Az Audi a többi gyártót fricskázza az új erőművel. A luxusterepjáróba a Le Mans-i háromszoros győztes dízel versenyautó motorját építették be, megalkotva így a világ legerősebb SUV-ját. Csodálatos autó, ám bármennyire lenyűgöző a vezetése, értelmetlen teremtmény, egyetlen dolga a világban, hogy hirdesse, a teljesítmény hajszolásában nincs megállás.

hvg.hu Autó

Jó az új Audi-kombi, de én megvárnám a Q5-öst

Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.

hvg.hu Autó

Kaszálni fog a Q5-tel az Audi - vezettük

Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.

hvg.hu Autó

Audi-teszt: a kupék királya

Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.

hvg.hu Autó

Nagyítás - teszteltük az új A4-et

Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.

hvg.hu Autó

Vezettük a világ leggyorsabb limuzinját

Az Audi tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. Nem kell megijedni, a C-szegmens húzóautója maradt olyan konzervatív, mint elődei. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes sorozat fogyasztása 12 százalékkal mérséklődött. A fedélzeti információs és szórakoztató központ teljes értékű szavakkal utasítható 3 dimenziós navigációval, digitális TV-vevővel és akár Bose hangrendszerrel is kérhető. A hozzánk október végén érkező limuzin és kombi kapható brutális változatban is: az RS6 minden idők legerősebb utcai Audija.