szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A francia Renault autógyárcsoport az első félévben megőrizte piaci részarányát a világ személyautó- és könnyű teherjármű-piacán, és ezt szemlátomást a csoport román tagjának, a Dacia autógyárnak köszönheti.

A Renault csoport az első félévben 1 106 989 személyautót és könnyű teherjárművet adott el világszerte, 16,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Ezenközben a világpiac egészében is 16,5 százalékkal szűkült a Renault becslése szerint, így a csoport megőrizhette átlagosan 3,7 százalékos piaci részarányát ezekben a kategóriákban. Ebben az összesítésben még nincs benne a Ladát gyártó orosz AvtoVAZ, amelynek 25 százalékát tavaly márciusban vette meg a Renault egymilliárd dollárért.

A csoport által közölt adatokból azonban kiderül, hogy az első félévben e két kategóriában Renault-márkákból 898 666-ot adtak el, 21,5 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi első félévben, a Renault-Samsung-Motors 1,4 százalékkal 54 497-re növelte értékesítését, viszont a Dacia 153 826 járművet értékesített világszerte, 20,3 százalékkal többet a tavalyi első félévinél, miközben a román autópiac vagy a felével zuhant az első félévben az egy évvel azelőttihez képest. A Dacia a termelésének 80 százalékát exportálja.

Ennél is erőteljesebbek a júniusi számok: a Renault-márkák értékesítése a múlt hónapban már csak 7,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, de a Dacia eladásai 40,8 százalékkal haladták meg a tavaly júniusit. 

Az Automobile Dacia vállalatot 1966-ban alapították a Renault segédletével. A Renault 1999. júliusban megvásárolta a román céget, azóta másfél milliárd eurót fektetett bele, és a Dacia a legnagyobb román exportőr lett. A Lada-márkákból júniusban 33 940 kelt el, 46,9 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt, közölték a Renault-nál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Karrier

Rövidített munkaidő teljes bérért a Renault-nál

A Renault a közeljövőben valamennyi dolgozója számára rövidített munkaidőt vezetne be, bérüket azonban teljes egészében megkapnák az alkalmazottak. További elbocsátásokat nem tervez a francia autógyártó, és gyárakat sem fog bezárni cserébe az államtól kapott 3 milliárd eurós kedvezményes hitelért.

MTI Gazdaság

Európai autópiac: a Dacia a legmenőbb

Májusban már a tizenharmadik egymást követő hónapban csökkent a forgalomba helyezett új gépkocsik száma Európában. A visszaesés éves szinten 4,9 százalék, közölte kedden az európai autógyártók szövetsége (ACEA).

MTI Világ

Felrobbantanák üzemüket a kirúgott autógyári dolgozók

Gyártelepük felrobbantásával fenyegetőznek egy felszámolásra ítélt francia autóalkatrész-üzem dolgozói, ha fő megrendelőik, a PSA Peugeot és a Renault nem fizet a munkásoknak fejenként 30 ezer eurós végkielégítést. Az ipari miniszter közben bejelentette: a kormány a roncsprémium fokozatos megszüntetését tervezi.

MTI Gazdaság

Román állami hitelgarancia a Renault-nak

Románia 80 százalékos állami hitelgaranciát nyújt a francia Renault gépkocsigyártónak, amely 83 millió euró értékű hitelt vesz föl az Európai Beruházási Banktól.