szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.

A Golfnak jól megy mostanában, a német piacon igazi bestseller, de a pesti utakon is egyre többet látni belőle. A motorválasztékból valamikor a TDI dízel volt a legkelendőbb, de amióta gyártják a turbó benzines TSI-t, azóta ezt kedvelik leginkább a németek. A Polo és a Yeti után az 1,2 tonnás Golfban is munkára fogták az 1,2 literes erőforrás, amely feltöltéssel 105 lóerős. 175 newtonméteres nyomatéka nem erőművész, de a mindennapok igényeit tökéletesen kielégíti. És egy Golfban ez a lényeg, mintapolgár.

Kigyorsításnál felsír a turbó, alapjáraton teljesen néma az autó, már-már azt hittem stop/startos (a Blue Motion Technology kivitelben van ilyen funkció). A 37 decibeles alapjárati zajnál sokkal hangosabb az a bosszantó kerregés, amelyet valami burkolati összeférhetetlenség okoz alapjárton.

 

Autómenedzser.hu

Árban közeledik a versenytársaihoz a Golf, az 1,2 TSI motorral pár ezer forinttal 4 millió forint alatt elvihető a háromajtós alapmodell, a tesztelt ötajtósra nem vonatkozik az akció, alapára 4,3327 millió forint. Felextrázva (metálfény, mp3-as gyári rádió, automatikus kétoldali klíma, ködlámpa és könyöktámasz) 4,59 millió forintot mutat az árcímke, cégeknek és családapáknak is megfontolandó ajánlat.

Az ezerkettes blokk ugyanolyan jól vizsgázott, mint az ezernégyes a Passatban. Erőn felül teljesített, bízhattunk a tartalékaiban, autópályán is dinamikusan haladt, lámpánál még csikorogni is hallottuk a kerekeit. Az ESP a háttérben felügyel, nem avatkozik be, parádés futóműve tapad, befekszik a kanyarokba, váltója precíz, de kormányzása lehetne közvetlenebb is. A kátyús utakat jól tűrte. A korábbi TSI-tapasztalataimra rácáfolva keveset fogyasztott a Golf, a kétszáz kilométeres tesztelés során 5,7 literrel beérte 100 kilométerenként.

A műszerfal ergonomikus, a műanyag kormány sokaknak nem tetszik, az ülések jól tartanak, magam mögött óriási hellyel gazdálkodhatok. A csomagtartótól ne várjunk csodát, a Golfot nem málházásra találták ki.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

VW Golf teszt: lehet rossz egy Golf?

Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.

hvg.hu Autó

Golf-teszt: Kecses puttonyos

Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.

hvg.hu Autó

VW Polo teszt: a kisautók Golfja

Ahogy a kompakt kategóriában a viszonyítási egység a Volkswagen Golf, úgy a kisautók mezőnyében mindenkit a Polóhoz hasonlítanak. Az új Volkswagen Polo annyiban változtat ezen a gyakorlaton, hogy magasabbra emeli a mércét. Sajnos az árat is – így marad keresnivalójuk a konkurenseknek.

hvg.hu Autó

Tiguan: hogyan lesz Golfból terepjáró?

Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.

hvg.hu Autó

Németországban tettük próbára az új Golf kombit

Az autó bemutatása sokat késett, a gyártó szerint azért, mert korábban úgy vélték, a Touran és a Golf Plus kielégíti a nagyobb csomagterű vásárlók igényeit. A piac azonban követelte az egyszerű, nagy teherbírású és bő csomagterű Golfot, így a gyártó nem tehetett mást, a mexikói Jetta gyártósorán ontani kezdték a kombikat.

hvg.hu Autó

Exkluzív: a világ tetején vezettük az új Golfot

Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.