szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

F1-es technikát rejt magában az 1,9-es dízelmotort leváltó 1,6 literes öngyulladós erőforrás, amelyet hamarosan számos Renault és Nissan modell megkap. Elsőként a Scénic és a Grand Scénic jövendőbeli tulajdonosai élvezhetik a nyomatékos és takarékos motor jó tulajdonságait. Az új motort a régi áráért kapják a vásárlók.

Az új energy dCi 130 motorral az öregecske 1,9-est váltja le a Renault. A méretcsökkentéssel 5,5 százalékos szén-dioxid-kibocsátást takarítottak meg, a lökettérfogat 16 százalékkal lett kevesebb. Az 1,6 literes erőforrás maximális teljesítménye 130 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 320 Nm, tehát hússzal több, mint a nagyobb lökettérfogatú elődjében.

A kisebb motor kisebb fogyasztást is feltételez, igaz ehhez számos technikai újdonságot alkalmaztak, például start-stopot és fékezési energiát visszanyerő rendszert. A motor jobb hatásfokát a Forma-1-ből ellesett négyzetes konfigurációval érték el (egy motort akkor nevezünk négyzetesnek, ha a dugattyú lökete és a henger furata hasonló vagy egyforma. Ez a kialakítás nagyobb átmérőjű szelepek alkalmazását teszi lehetővé, ami jobb hatásfokú töltést eredményez). A megfelelő hűtés érdekében keresztirányú vízáramlást alkalmaztak, a hengerfej kettős vízköpenyes kialakítást kapott. Így szabályozható a hűtőfolyadék áramoltatásának mértéke, minden egyes hengert azonos hőmérsékleten lehet tartani. A vizet a szivattyú után veszi ki a rendszer, így az nem áramlik át az égéskamrák között. Természetes áramlással halad végig a rendszeren, a vízszivattyú meghajtása kevesebb energiát igényel - ez is csökkenti a fogyasztást.

A teljes cikket képekkel, videóval az Autómenedzser.hu autós portálon olvashatják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Csúcshifik az autóban

Az autóhifi ma már az autók elengedhetetlen tartozéka, és csak kevesen gondolkoznak azon, hogy utólag építsenek be valamilyen rendszert, hiszen egyre nehezebb a dolguk, igaz, ők igazi különlegességek közül is válogathatnak.

Autó

A páncélautók titkai

Mire jó egy páncélozott személyautó? Mi ellen véd? Mennyibe kerül, és hogyan kell vezetni? Bár az európai gyártók diszkréten kezelik a témát, akadnak köztük, akik hajlandóak elárulni néhány kulisszatitkot. A többiről a biztonsági szakember beszél.

Autó

A világ legdrágább autói

Kíváncsi arra, hogy melyek a legdrágább autók, amelyeket az eBay történetében a neten árvereztek el?

Autó

Hol vegyünk autót?

Egy próbavásárlások alapján végzett európai felmérés azt mutatta, hogy a legjobb szolgáltatást a Mercedes, a Toyota és a Jaguar nyújtja. A legjobb márkának a Seat, Mercedes és a Toyota bizonyult. Magyarországon jó eredmény ért el a Volkswagen, a Renault, a Honda és a Mazda.

Autó

Melyik a jobb használt autó: Audi A8 vagy Lexus LS?

Több száz lóerő, főúri kényelem, pompa és fényűzés – ez a minimum, melyet minden luxusautónak nyújtania kell, a Lexus LS és az Audi A8-as pedig hozza is az elvárhatót. Sőt, talán még többet is.

Autó

Melyek a legnépszerűbb flottaautók?

A céges parkokban 2010-ben a Ford, a Skoda és az Opel a legnépszerűbbek. A LeasePlan statisztikái szerint a Focus, az Octavia és az Astra különösen kedvelt. A LansonCom vezetője is ugyanezen márkákat említi elsőként, ha az ügyfelek a tanácsát kérik – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.