szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A háromajtós, alacsony belépésű Credo Econell City tömegét minimalizálták, emiatt 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Az értékarányosan 85 százalékban magyar terméknek minősülő autóbuszt jövő év elejétől próbálhatják ki a budapestiek, egy tartós teszt keretében.

Takarékos üzemelésű városi buszt konstruált a Kravtex-Kühne csoport, amelynek futómű-rendszerét közösen fejlesztette ki a Rábával. Az új autóbusz 2013 januárjában mutatkozik be Budapesten - közölte Stemler József, a Kravtex kereskedelmi igazgatója hétfőn.

A háromajtós, alacsony belépésű Credo Econell City a megszokotthoz képest kisebb, 19,5 collos átmérőjű kerekeken fut. Tömegét minimalizálták, emiatt 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt és ugyanennyivel alacsonyabb mennyiségű káros anyagot bocsát ki a hasonló felhasználású konkurens gyártmányoknál - ismertette a szakember. Az értékarányosan 85 százalékban magyar terméknek minősülő autóbuszt jövő év elejétől próbálhatják ki a budapestiek, egy tartós teszt keretében.

A cégcsoport az újdonsággal alternatívát kínál a budapesti használtbusz-beszerzéseknek. Ezt új termékének vételára teszi lehetővé, amely a jelenleg elérhető konkurens új gyártású buszok és a használtan érkező járművek között helyezkedik el.

A Credo Econell City elődjének számító buszok az elmúlt években több vidéki nagyvárosban, köztük Győrben és Szombathelyen, Tatabányán és Szolnokon kedvező üzemeltetési eredmények mellett közlekednek. Az új konstrukció négy éve tartó fejlesztési folyamat utolsó darabja a Kravtexnél.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!