Igazi élményautót kreált egy ausztrál testvérpár: a járgány a Spartan, azaz Spártai nevet kapta, amivel több szempontból is beletrafáltak a közepébe.
hvg.hu
Egyrészt a száguldásra szabott, nyitott négykerekű elnevezése sugallja, hogy a Papanicolau-testvérek görök gyökerekkel rendelkeznek, másrészt nyomatékosítja azt is, hogy aki kényelemre, luxusra vágyik, annak nem ez lesz a megfelelő választás. A nemrégiben bemutatott autó – hasonlóan az Ariel Atomhoz, amivel nem csak ez a hasonlóság – esetében a teljesítmény áll a középpontban.
Akárcsak az Atom bizonyos változatai esetében, a Spartan szíve is a Honda K20A típusjelű kétliteres, négyhengeres erőforrása. Alapkonfigurációban a hajtómű 250 lóerős teljesítményre képes, de rendelhető 500 lóerős változat is, ami annak fényében eszeveszett teljesítményt ígér, hogy az autó súlya a könnyű csőváznak és a szénszálas anyagoknak köszönhetően mindössze 500 kilogramm.
Spartan
motorauthority.com
Pontos adatokat egyelőre nem közölt a gyártó műhely, de a becslések szerint a hátsókerekes, hatfokozatú manuális – szekvenciális is rendelhető – váltóval szerelt autó végsebessége körülbelül 250 kilométer/óra lehet.
Az alkotó testvérpár a Motor Authority internetes portál szerint bízik az élményautózásra, pályanapokra szánt modell sikerében, az alapverziót állítólag 81 ezer dollár körüli áron kínálják majd.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.