Spartan: izmos élményautó Ausztráliából - videó

Igazi élményautót kreált egy ausztrál testvérpár: a járgány a Spartan, azaz Spártai nevet kapta, amivel több szempontból is beletrafáltak a közepébe.

  • hvg.hu hvg.hu
Spartan: izmos élményautó Ausztráliából - videó

Egyrészt a száguldásra szabott, nyitott négykerekű elnevezése sugallja, hogy a Papanicolau-testvérek görök gyökerekkel rendelkeznek, másrészt nyomatékosítja azt is, hogy aki kényelemre, luxusra vágyik, annak nem ez lesz a megfelelő választás. A nemrégiben bemutatott autó – hasonlóan az Ariel Atomhoz, amivel nem csak ez a hasonlóság – esetében a teljesítmény áll a középpontban.

Akárcsak az Atom bizonyos változatai esetében, a Spartan szíve is a Honda K20A típusjelű kétliteres, négyhengeres erőforrása. Alapkonfigurációban a hajtómű 250 lóerős teljesítményre képes, de rendelhető 500 lóerős változat is, ami annak fényében eszeveszett teljesítményt ígér, hogy az autó súlya a könnyű csőváznak és a szénszálas anyagoknak köszönhetően mindössze 500 kilogramm.

Spartan
motorauthority.com

Pontos adatokat egyelőre nem közölt a gyártó műhely, de a becslések szerint a hátsókerekes, hatfokozatú manuális – szekvenciális is rendelhető – váltóval szerelt autó végsebessége körülbelül 250 kilométer/óra lehet.

Az alkotó testvérpár a Motor Authority internetes portál szerint bízik az élményautózásra, pályanapokra szánt modell sikerében, az alapverziót állítólag 81 ezer dollár körüli áron kínálják majd.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.