szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miguel Molina, az Audi spanyol versenyzője volt a leggyorsabb a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei második, oscheslebeni fordulójának időmérő edzésén, ám a futamot csak a mezőny végéről kezdheti meg. A négykarikások versenyzőjének autója fennakadt az utólagos technikai ellenőrzésen, így a pilóta eredményét törölték.

Molina több mint fél másodpercet vert a szombat délutáni kvalifikációs edzésen a hockenheimi nyitányon győztes BMW-versenyzőre, Marco Wittmanra, 20 óra 45 perckor azonban a sportfelügyelői testület közreadta a kizárásáról szóló határozatot. A spanyol pilóta autóján a hátsó szárny zárópaneljének elhelyezése nem felelt meg az előírásoknak: a bal oldalon másfél milliméter, a jobb oldalon 2,7 milliméter volt az eltérés az előíráshoz képest.

Miguel Molina
Audi Motorsport

„Elfogadjuk am sportfelügyelői testület döntését és elnézést kérünk Migueltől” – nyilatkozta a döntés bejelentése után Dieter Gass, az Audi sportrészlegének DTM-ért felelős vezetője. „Az eltérés a jelek szerint az Audi Sport minőségellenőrzési bakijának tudható be, ráadásul érdemben egyáltalán nem volt hatása Miguel teljesítményére.”

A kizárt versenyző már a szabadedzéseken is remekelt, s fölényét átmentette az időmérőre is, ahol a Q1-ben a leggyorsabb volt, a második szakaszt a második idővel zárta és a zárófázisban is odapörkölt az ellenfeleknek. Kálváriájából Wittman profitál, aki így az élről vághat neki a távnak vasárnap délután, az első rajtsoron pedig az Audi fiatal tehetségével, Adrien Tambay-jel osztozkodhat: a korábbi Forma-1-es pilóta, Patrick Tambay csemetéje – aki harmadik idényét tölti a DTM-ben – mindössze 3 ezreddel kapott ki Wittmantól.

Marco Wittman
BMW Motorsport

A második sorból a BMW-s Antonio Felix da Costa és az Audi korábbi kétszeres bajnoka, Timo Scheider rajtolhat, míg őket márkatársaik, az Audi címvédő bajnoka, Mike Rockenfeller és a bajorok 2012-es bajnoka, Bruno Spengler követi a rajtrácson.

Hockenheimben a Mercedes csapnivalóan kezdte a szezont: a Forma-1-ben remeklő csillagosoknál DTM-fronton fejek hullottak porba, az évadnyitó óta kirúgták például a márka vezércsapatának számító HWA-tól a technikai igazgatói és az ügyvezetői tisztséget betöltő legendás szakembert, Gerhard Ungart. Toto Wolff sportigazgató a napokban leszögezte, hogy a tisztogatás ellenére a talpra állás nem megy majd egyik pillanatról a másikra és jóslata máris beigazolódott: az oscherslebeni időmérő edzésen a Mercedes-pakk legifjabb tagja, a második DTM-es idényét töltő Pascal Wehrlein bizonyult a leggyorsabbnak, aki a 10. helyen végzett, így Molina büntetésének köszönhetően a 9. pozícióból vághat neki a távnak.

Pascal Wehrlein
Mercedes-Benz Motorsport

A mezőny ex-F1-es versenyzői a sereghajtók között zártak: a BMW-s Timo Glock szervógondokkal küszködött és a 19. helyen zárt – vasárnap ez a 18. rajtpozíciót jelenti számára -, míg a Mercedes-színekben hajtó Paul Di Resta a 21., márkatársa, Vitalij Petrov pedig a 23. időt autózta. Az oroszt csak az menti meg az utolsó rajtkockától, hogy az előreláthatólag a Molináé lesz.

Mint ismeretes, az oscherslebeni futam után a Hungaroring következik a DTM menetrendjében: a mezőny 26 év után tér vissza a mogyoródi katlanba, ahol június 1-jén csatáznak egymással.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!