szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Noha a hivatalos bemutatkozásra 2015-ig várni kell, a Ferrarinál gőzerővel dolgoznak a márka zászlóshajójának számító LaFerrari elbrutalizált változatán, a versenypályákra szánt XX-változaton. Az olaszok a prototípust a létező legjobb helyen, a monzai Autodromo Nazionálén tesztelgetik.

A mozgó laboratóriumként is gyakran emlegetett FXX utódáról egy kémvideó is készült, amelynek köszönhetően tökéletesen élvezhető a hangorkán. Arról, hogy a hibrid hajtáslánc mit tud pontosan, egyelőre nem árultak el semmit, ám Antonello Coletta, a maranellói gyártó sporttevékenységért felelős vezetője már korábban megspendírozta, hogy elegendőnek tartják a 950 lóerőt: „Az erő éppen elég, ráadásul ezen a területen nagyon nehéz lenne javulást elérni. Az igazi különbséget a slick abroncsok, a továbbfejlesztett aerodinamika, az átprogramozott elektronika, illetve a felfüggesztés és a lengéscsillapítók jelentik majd” – fogalmzott hónapokkal ezelőtt a szakember.

Szinte biztos, hogy a LaFerrari XX-változatának üzleti modellje is az FXX-ét követi majd, vagyis csak „nagyfelhasználók”, a múltban több Ferrarit vásárló ügyfelek részére lesz elérhető, ráadásul ők sem vihetik majd a haza járgányt, amellyel kizárólag mérnöki felügyelet mellett, a Ferrari által rendezett pályanapokon élvezhetik majd a száguldás semmi máshoz nem fogható élményét.



A gyártónak persze bőven van még dolgoznivalója az autón: a videón 2:20-nál például látható, ahogyan a jobb hátsó kerék hirtelen megadja magát. Persze azt is lehet, hogy az egyik szerelőt túlságosan ámulatba ejtette az autó és rosszul rögzítette azt…
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!