szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új generációs John Cooper Works turbós 2.0 literes benzinmotorja 231 lóerőt szabadít az aszfaltra, mellyel a legerősebb motor, amit valaha a brit prémiummárka sorozatgyártású modellbe szerelt.

A BMW égisze alatt készülő harmadik generációs Mini Cooper S egyik legnagyobb újdonsága, hogy az 1.6 literes turbós benzinmotort leváltotta a BMW saját fejlesztésű 2.0 literes blokkja. Ez valószínűleg a legjobb dolog, ami a britek sportos kisautójával történhetett, ugyanis a 192 lóerő a pazar futóművel és közvetlen kormányzással párosítva ismét kimagasló vezetési élményt eredményezett. A jót persze mindig lehet fokozni, ennek szellemében elkészült a hírhedt John Cooper Works változat, amelyet egy fokkal még erősebbre, gyorsabbra és keményebbre hangoltak.

Extrém vezetési élmény és különleges karizma, amely közvetlenül a versenysportból származtatott motor-, futómű- és aerodinamikai technológián, illetve a modellspecifikus külső és belső formai jegyeken alapul. Ezt ígéri a Mini az új JCW kapcsán, melynek érdekében a turbós négyhengeres motorból 231 lóerőt és 320 Nm-es maximális nyomatékot csaltak elő, vagyis a legerősebb motor, amit a brit prémiummárka sorozatgyártású modelljébe szereltek.

Mini John Cooper Works
©

Az erőforrás teljesítménye tíz százalékkal nőtt az elődmodellhez képest, míg a forgatónyomaték maximuma 23 százalékkal emelkedett. Az alapáras hatfokozatú manuális váltóval szerelve a Mini Cooper JCW 6,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra, a feláras hatfokozatú Steptronic automatával pedig még ennél is gyorsabb két tizeddel.

Természetesen a futóművet is a motor erejéhez és teljesítmény-karakterisztikájához igazították, valamint új fejlesztésű Brembo fékeket; exkluzív, 17 colos John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákat kapott az autó.

Mini John Cooper Works
©

Az újdonságok között megemlítendő az elektromechanikus kormányrásegítés Servotronic funkcióval, a dinamikus menetstabilizáló rendszer vonóerő-szabályzással (DTC) és elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval, továbbá opcionálisan elérhető a dinamikus csillapítás-szabályzás is.

A jellegzetes sportos hangulat az utastérben is uralkodik, hiszen integrált fejtámlás spéci JCW sportülések tarják az utasokat a tempós kanyarookban, a kormánykerék, a váltókar és a középkonzol műszeregységei pedig modellspecifikus dizájnnal érkeznek. Apró, de annál igényesebb részlet, hogy a pedálok és a vezető lábtámasza rozsdamentes acélból készül.

Mini John Cooper Works
©
Mini John Cooper Works
©
Mini John Cooper Works
©



Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!