szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A németek törpe erőművében egy turbó és egy speciális feltötő segíti elérni ezt az elképesztő teljesítményt.

A hétvégén zajlott a Bécsi Motor Szimpózium, ahol a Volkswagen konszern számos jövőbeni fejlesztéséről és újdonsáágról fellibbentette a fátylat, köztük az Audi A4 legújabb generációjának kétliteres benzinmotorjáról, amiről már írtunk korábban. Emellett még nagyobb figyelmet kapott egy apró 1.0 literes, háromhengeres benzines erőforrás, ugyanis a VW mérnökei nem kevesebb, mint 272 lóerőt és 270 Nm maximális nyomatékot csaltak elő belőle, egy kellően nagy turbófeltöltő és e-booster nevezetű levegősürítő rendszer segítségével. A teljesítményadat nagyjából megegyeznek egy mai 3.0 literes V6-os Audi A6-os dízelével, maximum a nyomaték hiányozna nagyon, hogy el is tudjon indulni valahogy az autó.

Volkswagen AG

Az apró erőmű alapját EA211 motorcsalád adta, a kialakításában pedig a Polo WRC fejlesztése során megszerzett tudást is kamatoztatták. – Ez egy remek példa arra, hogy még mindig mekkora potenciál rejlik a belsőégésű motorokban. – nyilatkozta az egyliteres erőforrás kapcsán dr. Heinz-Jakob Neußer, a márka hajtásláncaiért felelős részleg vezetője, azt viszont már nem árulta el, hogy a fejlesztés milyen fázisban áll, és mikor kerülhet sorozatgyártásba.

A motorpaletta másik végéről származó, szintén most bemutatott, továbbfejlesztett 6.0 literes W12-es blokk viszont már szériaérett, ami jó hír a tehetős ügyfelek számára, hiszen 608 lóerő és 900 Nm maximális nyomaték mellé a szegmens legalacsonyabb fogyasztását ígérik a németek. Ebben többek közt az is segítségére van, hogy a nyomatékcsúcs már 1500-as percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll, így modelltől függően akár 4 másodperc alatt katapultálhatja az autót álló helyzetből százas tempóig, míg a végsebesség tekintetében a 300 kilométer/óra is könnyedén abszolválható vele, igaz ezt szokás szerint úgyis korlátozzák majd 250-re.

Az új fejlesztésű tizenkéthengeres erőforrással a következő generációs Audi A8-ban és a Bentley újdonságaiban találkozhatunk majd legkorábban, valamint sanszos, hogy a VW Phaeton következő kiadásában is felbukkan a palettán.

A benzines csúcsmotorok mellett egyébként a kisteherautókba és személyszállítókba szánt 2.0 literes, Euro6-os TDI blokkot is bemutatták Bécsben, amely az új Transporterben debütál, négyféle teljesítményszinttel, 84-től egészen 204 lóerőig.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!