Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c904b112-727c-4dba-8442-c71a172fca98","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Néhány hete elismerte a BKV, hogy az oroszok nem felújították, hanem újragyártották a 3-as metró szerelvényeit, illetve az is kiderült, hogy mikor lehet klíma a kocsikban. A Duma Aktuál csapata ennek örömére felidézte Tarlós István legjobb aranyköpéseit a korábban felmerült problémákról. Mond valakinek valamit a nagy fakockaszabotázs? Az összeesküvés-elméletekből pedig nincs hiány, Litkai Gergelyék elsősorban a hörcsögtulajdonosoknak és a vonatozóknak ajánlják, hogy figyeljenek. ","shortLead":"Néhány hete elismerte a BKV, hogy az oroszok nem felújították, hanem újragyártották a 3-as metró szerelvényeit, illetve...","id":"20250409_duma-aktual-bkk-metrokocsik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c904b112-727c-4dba-8442-c71a172fca98.jpg","index":0,"item":"8a6a5609-493a-4f3a-b10c-aaf5b3c13684","keywords":null,"link":"/360/20250409_duma-aktual-bkk-metrokocsik","timestamp":"2025. április. 09. 18:30","title":"Klímaválság és fakocka: az orosz metrókocsik története soha nem érhet véget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f80655d6-c991-4629-a16e-5b4a827342c4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia tudása sokszor messze felülmúlja az egyénekét, azonban olykor olyan feladatok is kifognak rajta, amelyekkel akár a nagyobb gyerekek is simán elboldogulnak. Skót kutatók kimutatták, hogy a legkorszerűbb MI-modellek nem képesek megbízhatóan értelmezni az analóg óra mutatóinak helyzetét, és sokszor válaszolnak helytelenül a naptárak dátumaira vonatkozó kérdésekre.","shortLead":"A mesterséges intelligencia tudása sokszor messze felülmúlja az egyénekét, azonban olykor olyan feladatok is kifognak...","id":"20250408_nagy-nyelvi-modellek-mesterseges-intelligencia-az-analog-ora-leolvasasa-naptar-ertelmezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f80655d6-c991-4629-a16e-5b4a827342c4.jpg","index":0,"item":"2a9714c1-b58d-4838-9635-0e286ebec293","keywords":null,"link":"/tudomany/20250408_nagy-nyelvi-modellek-mesterseges-intelligencia-az-analog-ora-leolvasasa-naptar-ertelmezese","timestamp":"2025. április. 08. 08:03","title":"Mielőtt leigázza az embert, előbb talán meg kellene tanulnia leolvasni az órát a mesterséges intelligenciának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az MNB óvatosabb a kormánynál, zsarolás helyett ingyenes alapszámláról és jobb ügyfél-tájékoztatásról állapodott meg a bankszövetséggel.","shortLead":"Az MNB óvatosabb a kormánynál, zsarolás helyett ingyenes alapszámláról és jobb ügyfél-tájékoztatásról állapodott meg...","id":"20250408_Ot-lepes-mnb-Varga-Mihaly-bankok-bankszovetseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/214aba48-9066-4098-a6db-303c8a4993ad.jpg","index":0,"item":"1066fc87-b49a-4cfe-93a4-f8e7170e797f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_Ot-lepes-mnb-Varga-Mihaly-bankok-bankszovetseg","timestamp":"2025. április. 08. 14:35","title":"Öt lépésről egyezett meg Varga Mihály a bankok vezetőivel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0418af01-0cbc-49c2-8f04-1be58506fc2b","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Sokkal olcsóbb lett a benzin, a szolgáltatásoknál működik a bázishatás, a rezsit a sok vitára okot adó módszertannal sokkal olcsóbbra hozta ki a KSH, az élelmiszerek ára pedig stagnált, így jött ki az, hogy 4,7 százalékosra lassult az infláció.","shortLead":"Sokkal olcsóbb lett a benzin, a szolgáltatásoknál működik a bázishatás, a rezsit a sok vitára okot adó módszertannal...","id":"20250408_inflacio-arak-dragulas-ksh-szolgaltatas-elelmiszer-benzin-rezsi-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0418af01-0cbc-49c2-8f04-1be58506fc2b.jpg","index":0,"item":"d4808acc-5502-4de7-adce-c5f2670612f4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250408_inflacio-arak-dragulas-ksh-szolgaltatas-elelmiszer-benzin-rezsi-ebx","timestamp":"2025. április. 08. 08:35","title":"Nagyot fékezett az infláció, de bármit mondanak, ennek nincs köze az árrések szabályozásához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e693297c-0dc9-407c-b8e8-c95432b7c420","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A több tekintetben is csalódást keltő jelenlegi AMG C 63 utódjában várhatóan nem V8-as, hanem 6 hengeres motor lesz.","shortLead":"A több tekintetben is csalódást keltő jelenlegi AMG C 63 utódjában várhatóan nem V8-as, hanem 6 hengeres motor lesz.","id":"20250409_alig-veszik-igy-tavozik-a-kinalatbol-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e693297c-0dc9-407c-b8e8-c95432b7c420.jpg","index":0,"item":"cd92ab54-7ddd-40ce-8d0c-4bbd4facc75f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250409_alig-veszik-igy-tavozik-a-kinalatbol-a-4-hengeres-mercedes-amg-c-63","timestamp":"2025. április. 09. 07:59","title":"Alig veszik, így távozik a kínálatból a méregerős, de csak 4 hengeres Mercedes-AMG C 63","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a078437-76c2-48cf-844a-e0dd6a11e6b5","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy véletlenszerű ellenőrzés során bukott le.","shortLead":"Egy véletlenszerű ellenőrzés során bukott le.","id":"20250409_Reszeg-pilota-miatt-nem-szallhatott-fel-a-repulogep-Dublinban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a078437-76c2-48cf-844a-e0dd6a11e6b5.jpg","index":0,"item":"a609cf8f-b0be-4c9c-9e23-63e14a70c9ac","keywords":null,"link":"/vilag/20250409_Reszeg-pilota-miatt-nem-szallhatott-fel-a-repulogep-Dublinban","timestamp":"2025. április. 09. 20:44","title":"Részeg pilóta miatt nem szállhatott fel egy repülőgép Dublinban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a3123d3-76b7-42fb-9af1-73414f06833f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Megmutatták, mi történik a rendőrkézre került drogokkal.","shortLead":"Megmutatták, mi történik a rendőrkézre került drogokkal.","id":"20250409_lefoglalt-kabitoszer-egetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a3123d3-76b7-42fb-9af1-73414f06833f.jpg","index":0,"item":"4980e7ad-b8e7-46f0-b5a0-9bf71b47b738","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_lefoglalt-kabitoszer-egetes","timestamp":"2025. április. 09. 15:45","title":"Füstté vált fél tonna lefoglalt kábítószer – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de40421c-9f96-4418-89a9-8cb5a9e959e9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A dán pár környezetkímélő erdei üdülőt működtetett, aztán leléptek Guatemalába. ","shortLead":"A dán pár környezetkímélő erdei üdülőt működtetett, aztán leléptek Guatemalába. ","id":"20250408_dan-hazaspar-erdei-fahazak-urulek-hordo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de40421c-9f96-4418-89a9-8cb5a9e959e9.jpg","index":0,"item":"a45eb0a5-0c9e-4c25-b430-1b1d98d977a9","keywords":null,"link":"/elet/20250408_dan-hazaspar-erdei-fahazak-urulek-hordo","timestamp":"2025. április. 08. 11:29","title":"158 hordónyi emberi ürüléket és adótartozást hagyott maga után az erdei elvonulásbizniszt futtató ökoházaspár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Igazi gázpedáltiprós bemutatón eresztették rá a hazai újságírókat a harmadik generációs MINI legvadabb tagjára. Meghajottuk a MINI JCW-t.
Kijutott nekünk mostanság a jóból, az év elején megvolt az új MINI-k közül a két ötajtós, utcára való betyár, a benzines 192 lóerős Cooper S és a komoly elismerést kiváltó 170 lovas sportos dízel, a Cooper SD. Most pedig jöhet csúcskategória a John Cooper Works, aminek már a neve sem lehetne sokkal menőbb. Annyira sznob és olyan belterjesen hangzik, hogy azonnal húsz százalékot emel bárminek az értékén. A többit meg megoldották a mérnökök, hogy nehogy szó érje a patinás nevet.
BMW
De nézzük gyorsan címszavakban, mi változott az előző JCW-hez képest. Végre egy kis „upsizing”, a régi 1.6-os motort kétliteresre cserélték. Az anyacégétől származó direktbefecskendezéses, kettős turbófázisú, 2.0 literes motor került tehát a JCW-be - hasonlóan Cooper S-hez - csak ezt még szó szerint felturbózták 39 lóerővel, így a teljesítménye 231 lóerő, ami plusz tíz százalékos javulás az elődjéhez képest. A nyomatékadatában még komolyabb 23 százalék a fejlődés, így már 320 Nm-rel feszül az első kereken keresztül az aszfaltnak.
MINI John Cooper Works - galéria
D.P.
A futóművet is átdolgozták, akárcsak a fékrendszert, amely most négydugattyús Brembo, kapott egy kis aero csomagot is szárnyacskával a C-oszlopon, új légterelőkkel az oldalszoknyán és áttervezett légbeömlőket az első szpojleren. Valamint egy olyan erős audio tuningot az új kipufogórendszer révén, ami olyan dörömbölést rendez a kocsi alatt gázelvételkor, hogy az a legnagyobb jótétemény, ami egy ilyen sportautóban érheti az embert.
Az Audi tavaly megcsinálta az S1 Quattrót, amit a B-csoportos rali legendára fűztek fel tematikájában. Azt is próbáltuk, lényegében identitás testvérek a MINI JCW-vel és az egyetlen direkt ellenfelek is. Az is 231 lóerős, abban is 2.0 literes motor van.
Ez a kocsi is egy kiadós, kemény tesztvezetéssel adja el igazán magát. Onnan viszont nincs visszaút. Így történt ez most is, a hazai bemutatón, maximum itt, csak virtuálisan nyert új vásárlókat. Beülve a kiskunlacházi reptéren kijelölt pálya rajtjához, az első mozdulat, hogy a váltókar alatti gyűrűvel kiválasztjuk a sport-futómű/motor együttest. Itt csak ez értelmezhető. Utána lehet elhelyezkedni a szoros sportülésben, beállítani az ideális vetési pozíciót és egyáltalán körülnézni. Végül is ismerős minden, a kétállású kapcsolók, középső infotainment varázstükör.
D.P.
Nem véletlen az sem, hogy manapság az ilyen erős kisautókat is automataváltóval hozzák el a bemutatóra a gyártók. Az elképesztő teljesítmény mellett, már igen gyenge láncszem az ember, ha nincs még meg a kellő összhang a géppel, jobb, ha nem kínozzák egymást. Ráadásul ezekben az autókban már olyan hatfokozatú automaták vannak, amelyek semmit nem vesznek el az élvezetből. Sőt a JCW esetében is, ahogy az manapság már nem ritka, a sportosabb váltó az automata – igaz plusz 615 ezer forintért – de ez szekvenciális váltóként is üzemel, egészen elképesztően rövid váltási időkkel.
D.P.
Az esemény lényege egy kijelölt pályán való zúzás. Amint nekivágunk, megmutatja magát a JCW, milyen remek motort kapott. Lelkesen morog, majd kitépi az első métereken a kormányt az ember kezéből a nyomaték, majd hirtelen, gázelvételnél olyanokat visszadurrog a kipufogó, hogy azonnal elfelejti a bankszámlájáról lekerült tizedes jegyeket a vevőjelölt.
Alacsony fordulatnál is elementárisan húz alulról is és az ereje meg is marad 6500-as fordualtig. A hivatalos adat szerint 6,1 másodperc a 0-100, ami kétségtelenül igaz lehet, akárcsak a 246 km/h-s végsebesség. A kiskunlacházi repülőtéren kijelölt pálya leggyorsabb szakaszain 170 feletti tempót lehetett forszírozni és még a legkeményebb ívű jobbos kanyarban is 110-zel simán fordul el a tízenmilliós „gokart”. Minden rezdülésre nagyon reagál, nagyon fog és nagyon harap.
MINI John Cooper Works - galéria
D.P.
Nagyon meghúzták azokat a csavarokat, amik egyben tartják ezt a kis méregzsákot, annyira feszes minden. De itt a pályán, pont ez kell. Pedig a hétköznapokban ugyanez fájni fog. Mindene kemény, a kormány, a fék, a futómű és ha kéziváltós lenne, tuti a kuplungtól is görcsölhetne a vádli egy idő után. Mindenestre néhány órányi próba után érezhető, akkor igazán boldog ez az autó, ha legalább néha kifuthatja magát egy-egy hétvégi pályanapon. Az ilyen teremtményeket úgy sem lehet mindig kordában tartani.
MINI John Cooper Works - sajtógaléria
BMW
Nyilván nem lesz a MINI JCW népautó, nem csak nálunk, sehol sem. De ez nem is volt sohasem valós opció. A típus megjelenése óta eladott 19 864 darab háromajtós John Cooper Works, még csak nem is rossz adat. Az alapára 8,22 millió forint, de ez úgy, ahogy van felejtős, a felsorakoztatott tesztautók árai 13 millió körül szoródtak. A két emelttestű testvér - amelyeket szintén elhoztak a bemutatóra - a MINI JCW ALL4 Countryman 9,89 millióról, míg a Paceman 10,28 millióról indul egyébként.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.