szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Februárban kerül kalapács alá a versenyautó, amiért 1,4 milliárd forintot is adhat az új gazdája.

A Ferrarit ma mindenki úgy ismeri, mint az olaszok legendás autógyártója, ami közútra és versenyekre is saját maga fejleszt gépeket. Ez persze igaz is, hiszen közel 70 éve ezt csinálják, azonban nem mindig volt ez így.

A Scuderia valójában az Alfa Romeo "árnyékából" lépett elő. Bár Enzo Ferrari 1929-ben már megalapította, 1939-ig az Alfa Romeo autóit versenyeztették, és csak később kezdtek el saját autót gyártani. Most abból a 10 évből adnak el egy autót, amiben a két olasz cég közösködött.

RM Sotheby
RM Sotheby
RM Sotheby
RM Sotheby

Az alábbi Alfa Romeo B P3-at 1934-ben készítették el, és a korszak egyik legszebb, leghatékonyabb autója volt. A második sorozatból mindössze kilenc darab készült, ez konkrétan a második, és egyike azoknak a versenygépeknek, amik már egy üléssel készültek. A Vittorio Jano által tervezett autót egy 2,9 literes dupla kompresszoros nyolchengeres motor hajtotta.

A Carscoops szerint az autót februárban küldik kalapács alá, a szakértők szerint pedig 3,6 és 4,6 millió euró között találhat gazdára. Ha utóbbi valósul meg, az nagyságrendileg 1,4 milliárd forintot jelentene.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!