szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A technológiia márkák továbbra is toronymagasan vezetik a Forbes TOP 100-as listáját, amelyekben a világ legértékesebb cégeit szedték össze. A listába 11 autógyártó is bekerült.

A hagyományoknak megfelelően a Forbes idén is összeállította a világ legértékesebb márkáinak TOP 100-as listáját. A tekintetben nincs túl nagy meglepetés, hogy idén is a techcégek viszik a prímet, az Apple például hetedik éve tartja vezető pozícióját, de mögötte is a jól ismert márkák foglalnak helyet.

A listára 11 autógyártó is felkerült, amelyek közül az első (összesített eredményben pedig a listán a 8.) helyen a Toyota áll. A japán cég annak ellenére első az autómárkák között, hogy 2 százalékos veszteséget ért el 2016-hoz képest. Viszont még ezzel együtt is 41,1 milliárd dollárra értékelik.

A listán második legtöbbet érő autóipari cég a Forbes összeállítása szerint a Mercedes-Benz, ami hatalmas, 12 százalékos növekedést produkált egyetlen év alatt. A cég értéke jelenleg 29,2 milliárd dollár lehet.

Forbes
Forbes
Forbes

A legnagyobb növekedést azonban nem ők, hanem a Porsche érte el, amely 16 százalékkal tudott bővülni 2016-hoz képest. Ez a listán a 60. helyre volt elegendő, míg az autóipari cégek között a 9,6 milliárd dolláros értékkel a 8. helyen végzett. A legnagyobb zuhanás a Honda produkálta, a tavalyi évhez képest 5 százalékot zsugorodtak. Igaz, a 24 milliárd dolláros értékkel még így is a TOP 100-as lista 26. helyét szerezték meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!