szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A ranglista elején egy japán és két német autógyártó található, mely márkák összértéke mintegy 77 milliárd dollárra tehető.

A Kantar Millward Brown immár tizenkettedik alkalommal állította össze és hozta nyilvánosságra a világ legnagyobb értéket képviselő márkáit tartalmazó listáját. Hárommillió fogyasztótól kapott személyes megítélés, pénzügyi jelentések és egyéb gazdasági mutatók alapján a BrandZ toplista abszolút első helyén a 245,6 milliárdos értéket képviselő Google található, melyet a 234,7 milliárd dolláros Apple, illetve a 143,2 milliárd dollárra taksált Microsoft követ a sorban.

Itt az autós rovatban minket logikusan elsősorban az autómárkák érdekelnek, melyek közül a 28,7 milliárd dollár értékű Toyota teljesített a legjobban: a japán cég három helyet rontott tavalyhoz képest, és most a harmincadik helyen tanyázik. A képzeletbeli dobogó második fokára a 24,6 milliárd dolláros német BMW állhat fel, a bronzérem pedig a 23,5 milliárd dolláros, ugyancsak német Mercedesnek jár.

Ezután a Ford (13,1 milliárd dollár), a Honda (12,2 milliárd dollár), a Nissan (11,3 milliárd dollár), az Audi (9,4 milliárd dollár), a Tesla (5,9 milliárd dollár), a Land Rover (5,5 milliárd dollár) és a Porsche (5,1 milliárd dollár) következik a sorban. A 100-as toplistát a Nissan zárja, a többi gyártó már ezen előkelő társaságon kívül zárt. A legtöbbet a BMW és a Honda csúszott vissza a toplistán, konkrétan 8-8 helyet, a legnagyobbat pedig a 32 helyet javított Tesla lépett előre.

Ha a Forbes hasonló toplistájára kíváncsi, itt rátekinthet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!