Nyílt titok: az autógyártók átvernek a fogyasztási adatokkal

Egy friss tanulmány szerint a jelenleg kapható új autók sokkal többet fogyasztanak a mesebeli gyári értékeknél.

  • hvg.hu hvg.hu
Nyílt titok: az autógyártók átvernek a fogyasztási adatokkal

Az Ausztrál Automobil Szövetség egy egészen egyszerű tesztet talált ki: a szövetség munkatársai összeválogattak harminc különféle kivitelű és motorizáltságú új autót, és valós vezetési körülmények mellett megmérték azok fogyasztását. Az eredmény lehangoló lett: a normál erőforrással szerelt modellek között akadt egy olyan típus, mely a gyári értéknél 59 százalékkal magasabb fogyasztást produkált. Az egyik plug-in hibrid ezen is túlment: négyszer annyit fogyasztott, mint amennyit a gyártó szerint kellett volna.

Az ausztrál tanulmány rámutat arra, hogy a vizsgált személyautók átlagosan 23 százalékkal fogyasztottak többet a gyári értékeknél. A szövetség szerint az autógyártók úgy készítik autóikat, hogy azok laboratóriumi körülmények mellett ugyan ténylegesen keveset fogyasztanak, de normál forgalomban nagyon más a helyzet, és ez félrevezetheti a vásárlókat.

Károsanyag-kibocsátás fronton sem túl kedvező a helyzet, főleg a dízelmotoros modellek esetében. A tizenkét vizsgált öngyulladós erőforrásos autó közül tizenegy nem felelt meg a környezetvédelmi előírásoknak, sőt, az egyik dízeljárgány a megengedettnél hétszer több káros anyagot pöfögött ki magából. Ráadásul ahogy szigorodnak az előírások, a laboratóriumi és a valós értékek között úgy nő a szakadék.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.