szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egykoron csak a pártfunkcionáriusok és a tehetősebbek ülhettek ilyen autóba, most viszont bő 2 millió forint ellenében lényegében bárki.

A szovjet mérnökök 1966-ban, tehát 51 évvel ezelőtt fogtak neki a Volga GAZ-24, illetve M-24 néven is ismert személyautó gyártásába, mely a még 50-es években fogant és addigra elavult GAZ-21-est volt hivatott felváltani. A fejlesztési munkálatok 1970-re értek révbe, ekkor kezdődött meg a típus sorozatgyártása: a Volga kisebb-nagyobb módosításokkal egészen 1992-ig gyártásban maradt.

A GAZ-24 egykoron a budapesti utcakép szerves részét képezte, mostanra azonban szinte teljesen eltűntek a hazai utakról ezek az egykoron fényűzőnek számító orosz nagyvasak. Mi viszont most találtunk belőle egy kiváló állapotban lévő és éppen új tulajdonosra váró példányt, íme:

Használtautó.hu

A 1985 júniusában gyártott, vagyis 32 esztendős budapesti példány az elmúlt évtizedekben mindössze 36 ezer kilométert hagyott maga után, így nem is csoda, hogy a patika állapotú Volgáért 2,2 millió forintot kér a gazdája.

Használtautó.hu

Az érvényes magyar okmányokkal és hivatalos OT minősítéssel rendelkező járgány orrában egy 2,4 literes lökettérfogatú és 98 lóerős benzinmotor található, mely egy négyfokozatú manuális váltón hajtja meg a hátsó kerekeket.

Használtautó.hu
Használtautó.hu

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!