Úszni is tud a Lada Niva elfeledett testvére, kezdje vele az új évet, mutatjuk

Ezzel a Ladával akár még egy mély folyón is át lehet kelni, és erre bizony még egy Niva is képtelen lenne.

  • hvg.hu hvg.hu
Úszni is tud a Lada Niva elfeledett testvére, kezdje vele az új évet, mutatjuk
A Ladánál 1971-ben kezdődött meg a VAZ-2121 típusjelzésű kompakt terepjáró, a mi felénk leginkább Niva néven ismert igénytelen járgány fejlesztése. A tervezők hat évig dolgoztak a projekten, melynek eredményeképp 1977-ben gyártásba került a mind mai napig készülő, mostanság viszont már 4x4 néven forgalmazott terepjáró.

A Niva közismert modell lett, arról viszont kevesen tudnak, hogy az oroszok egy testvérmodellt is készítettek belőle. Ez volt a VAZ-2122 típusjelet kapott Reka, melynek neve magyarul folyót jelent, és a gyártó már ezzel is arra kívánt utalni, hogy ezzel az úszni is képes járművel akár egy mély folyón is minden további nélkül át lehet kelni.

Denisovets.ru

A motorháztető alatt egy 1,3 literes szívó benzinmotor kapott helyet, mely 61 lóerős erőforrás szárazföldön 114 km/h maximális sebesség elérését tette lehetővé, vizen pedig maximum 9,3 km/h volt a legnagyobb elérhető tempó. A többek közt a Kara-kum sivatagban is tesztelt autóból hat evolúciós prototípus készült, ám amikor 1987-re sorozatgyártásra érett lett a modell, anyagi nehézségek miatt lefújták a projektet.

A VAZ-2122-ből mindössze 21 példány készült.

Denisovets.ru

 

Denisovets.ru

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.