szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Van szerencsénk bemutatni a német gyártó legerősebb szívómotoros sportkocsiját, ami turbó nélkül is elképesztő produkciót ad elő.

A Porsche jelenlegi kínálatának nem a legerősebb tagja, de mindenképp a legnagyobb vezetési élményt nyújtó delikvense a versenyautókkal igen szoros kapcsolatot ápoló közúti 911 GT3, ami tavaly márciusban jött ki. Ebben egy kereken 500 lóerős szívómotor teljesít szolgálatot, és most ezt az erőforrást hergelte egy picit még tovább a zuffenhauseni gyártó, és beszerelte azt a vadonatúj 911 GT3 RS-be.

Drive

A Porsche 911 GT3 RS hivatalos leleplezésére várhatóan rövid időn belül sor fog kerülni, legalábbis erre enged következtetni, hogy a mellékelt gyári fotók nemrégiben felbukkantak a Drive nevezetű ausztrál weboldalon. A képeket azóta leszedték onnan, ami persze nem gátolta meg azt, hogy a fotók villámgyorsan megjelenjenek a különböző autós fórumokban.

Drive

A 911 GT3 RS 4 literes hathengeres benzinmotorja turbó nélkül tud 520 lóerőt, mely teljesítmény a hátsó kerekekre érkezik meg. A 9 000-ig pörgethető erőforrás segítségével alig 3,2 másodperc alatt megoldható a 0-100-as sprint (GT3: 3,4 másodperc), a végsebesség pedig 312 km/h. Az elöl 20, hátul 21 colos kerekeken gördülő sportkocsi új aerodinamikai elemeket kapott, finomhangolták a négykerék-kormányzását, és a tömegéből is sikerült lefaragni néhány kilogrammot.

Drive

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!