A járművek, vagyis a közlekedési podok szemei jelen esetben nem szenzorok, hanem arra szolgálnak, hogy tudatosítsák a gyalogosokban, hogy az autó „észrevette” őket, így biztonságosan elindulhatnak előttük a zebrán.
A tanulmány célja annak feltárása, hogy az ilyen jelzések elegendőek-e ahhoz, hogy leküzdjék a gyalogosok azt az erős félelmüket, hogy az önvezető jármű „látja” őket.
Az emberi viselkedés és a testbeszéd elemzése révén a projekt javíthatja az autonóm járművek iránti bizalmat, hiszen pont ez a bizalomhiány tekinthető a legfőbb akadálynak velük szemben. A tesztelést az Aurrigo cég végzi a Jaguar Land Rover fejlesztéseivel, amely egy városi környezetet modellez tesztpályáján.
A kísérlet hasonló ahhoz a fejlesztéshez, amelyről korábban mi is írtunk, ott az autó hűtőrácsán helyeztek el olyan mátrixképernyőt, amely mosolyog, ha látja a gyalogost.
Gesztusokkal kommunikáló autóval humanizálják az önvezető autókat.
Az autók elején lévő szöveges panelekkel vagy "arckifejezésekkel", emoticonokkal, mint látható, egyre több cég kísérletezik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.