Hatalmas szemeivel kommunikál a gyalogosokkal ez az önvezető jármű

A kiindulási pont az, hogy az emberek a közlekedésben is keresik a szemkontaktust.

  • hvg.hu hvg.hu
Hatalmas szemeivel kommunikál a gyalogosokkal ez az önvezető jármű

A járművek, vagyis a közlekedési podok szemei jelen esetben nem szenzorok, hanem arra szolgálnak, hogy tudatosítsák a gyalogosokban, hogy az autó „észrevette” őket, így biztonságosan elindulhatnak előttük a zebrán.

A tanulmány célja annak feltárása, hogy az ilyen jelzések elegendőek-e ahhoz, hogy leküzdjék a gyalogosok azt az erős félelmüket, hogy az önvezető jármű „látja” őket.

JLR

Az emberi viselkedés és a testbeszéd elemzése révén a projekt javíthatja az autonóm járművek iránti bizalmat, hiszen pont ez a bizalomhiány tekinthető a legfőbb akadálynak velük szemben. A tesztelést az Aurrigo cég végzi a Jaguar Land Rover fejlesztéseivel, amely egy városi környezetet modellez tesztpályáján.

JLR

A kísérlet hasonló ahhoz a fejlesztéshez, amelyről korábban mi is írtunk, ott az autó hűtőrácsán helyeztek el olyan mátrixképernyőt, amely mosolyog, ha látja a gyalogost.

Mosolygással jelzi az önvezető autó, hogy látja a gyalogost - videó

Gesztusokkal kommunikáló autóval humanizálják az önvezető autókat.

Az autók elején lévő szöveges panelekkel vagy "arckifejezésekkel", emoticonokkal, mint látható, egyre több cég kísérletezik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.