Ha valaki lelkes autórajongó, szeret bütykölni és adott esetben még egy saját szerelőaknát is készít magának a garázsában, odahaza is könnyű szerrel véghez tudja vinni az olajcserét. Ugyanakkor az olajcsere még akkor sem egy ökör ára, ha éppen az autószerelő végzi azt el – olajtípustól (és autótól) függően 10-20 ezer forintból kihozható. Persze van olyan autó, ahol 21 ezerbe kerül egy olajcsere – csak épp nem forintba, hanem dollárba.
A szóban forgó autó természetesen nem egy akármilyen jármű, hanem a világ egyik leggyorsabb közúti autója, a Bugatti Veyron. A kocsi éves szervizelése 20 ezer dollárba (kb. 5,6 millió forint) kerül, vagyis nagyjából annyiba, mint egy vadonatúj autó. Mindez persze nem véletlen, ahhoz ugyanis, hogy mindenhez hozzáférjenek a szerelők, nem elég egy sima szerelőakna.
Az alábbi videót a Royalty Exotic Cars nevű YouTube-csatornára töltötték fel, amin jól látszik, milyen nehéz akár csak egy olajcserét is végrehajtani a Bugattin. A kocsi karbonszálas elemeit ugyanis szinte le kell bontani, a kerekeket le kell szedni, az olaj beöntése és a maradék leürítése, illetve az olajcseréhez szükséges egyéb átvizsgálás csak ezután kezdődhet meg.
Az autót egyébként azért vitték be a szerelőkhöz, mert a Veyron hátsó, állítható terelőszárnyánál szivárgott a hidraulikus folyadék. A Jalopnik beszélt is a szerelőkkel, akik azt mondták, az olajcserét szükség esetén meg lehetne oldani a motor burkolatának eltávolítása nélkül is, ám a Bugatti előírása, hogy a szervizelésnél a motort is alaposan át kell nézni – ez pedig jelentősen megdobja a költségeket.
Szóval ha valaki véletlenül Bugatti Veyront venne, azért a magas fenntartási költséggel is számoljon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.