Gulyás Gergely: Pontos és hiteles az Orbánnál megjelent koporsós videó – élőben a kormányinfó
Gulyás Gergely és Vitályos Eszter válaszol az újságírók kérdéseire.
Az állami támogatás igénybevételével legolcsóbban 9,4 millió forint ellenében vezethetünk haza egy elektromos Konát. De nem keveset kell várnunk rá.
Amennyiben a hivatalos listaárakból levonjuk az 1,5 millió forintos állami támogatást, akkor legolcsóbban 9,4 millió forintos áron vásárolhatunk villany Konát, ami konkrétan egy 39 kWh kapacitású, Premium Edition modell. A 64 kWh-s Premium Edition ára 11 millió forint, a 64 kWh-s Style Edition pedig 11,9 millió forintba kerül.
Némi üröm az örömben, hogy a hazai importőr által még a nyáron első körben megrendelt húsz autó érkezési időpontját is nehéz megjósolni, mostantól számítva mintegy fél, háromnegyed év múlva érkezhetnek meg hazánkba ezek a példányok. És nem húsz, hanem mintegy hatvan-hetven autóra lenne szükség a jelenlegi piaci igények kielégítésére.
A nagyobb aksis modellekben egy 204 lóerős és 395 Nm-es villanymotor található, mely 7,6 másodperces 0-100-as sprintidő, illetve 167 km/h legnagyobb sebesség elérését teszi lehetővé. A 64 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor a WLTP-szabvány szerint 482 kilométeres hatótávolságot biztosít (NEDC: 546 km), és ha valahogy sikerül találnunk egy 100 kW teljesítményű DC villámtöltőt, akkor akár 54 perc alatt 0-ról 80 százalékosra tölthető. Ugyanez egy normál 50 kW-os DC villámtöltővel 75 percig, egy átlagos 7,2 kW-os töltővel mintegy 9,5 órányi ideig tart.
Az alapmodellben lévő e-motor 136 lóerős és 395 Nm nyomatékú. A 9,7 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 155 km/h maximális sebességet produkáló kivitel 39 kWh-s telepe a WLTP-szabvány szerint mintegy 312 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé (NEDC: 345 km). Mindkét változatban elérhető az állítható fékenergia-visszanyerés, amit a kormány mögötti fülekkel négy fokozatban lehet szabályozni.
A Kona Electric lényegében teljesen hangtalanul suhan az utakon, ami a belső égésű motorokkal szerelt autók hangjához szokott gyalogosok és biciklisek számára veszélyes lehet, ezért a kocsit dallamszerű vezetési hanggal látták el. A 17 colos kerekekkel szerelt és akár kéttónusú fényezéssel is rendelhető zöld rendszámos Hyundai 1,53-1,68 tonnát nyom a mérlegen, a csomagtartója 332-1114 literes térfogattal rendelkezik (normál Kona: 361-1143 liter).
Ha ennél olcsóbban vennénk elektromos Hyundait, akkor 8,5 millió forintos áron kaphatunk egy Ioniq Electricet, amiben egy 120 lóerős villanymotor és egy 28 kWh-os akkumulátor található. A 250 kilométeres hatótávúnak ígért elektromos Ioiniqról készített részletes tesztünk itt olvasható. A szokásos 5 éves, kilométer korlátozás nélküli garancia mellett ezen autókra egy 8 éves, 200 ezer kilométeres akkumulátorgaranciát is vállal a gyártó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Gulyás Gergely és Vitályos Eszter válaszol az újságírók kérdéseire.
Meglehetősen szabad kezet kapna rendkívüli helyzetekben a miniszter.
Több mint egy évig tartott a tárgyalás, az ítélet nem jogerős.
A kiskereskedelmi különadó ügye halad a bíróság felé.
A HVG által megkérdezett infektológus szerint nem kell rettegni.
Ami valójában egy kármentesítésre szoruló ipartelep.