szerző:
László Ferenc

Ez az újfajta töltő hétszer nagyobb teljesítményű, mint az egyelőre még mindig nem túl gyakori villámtöltők. És hamarosan hazánkban is elérhető lesz.

Norvégiában a Mercedes első igazi villanyautójának, az EQC-nek a tesztjén jártunk, és utunk során kipróbáltunk egyet a vadonatúj Ionity töltők közül.
©

Mint ismeretes, a BMW, a Ford, a Daimler és a Volkswagen-csoport 2017 végén jelentette be, hogy közös összefogással nagyteljesítményű villanyautó-töltőket helyeznek üzembe Európa-szerte - ez a minden országban Messiásként várt Ionity projekt. 2019 végéig 400 Ionity töltőállomás építését tervezik a kontinensen, helyszínenként 6 CCS-szabványú töltőponttal, vagyis a hálózaton egyszerre 2400 töltést lehet majd végezni.

Az elsősorban autópályák mentén elhelyezett töltők üzemeltetésében többek közt az OMV és a Shell is részt vesz. Nyílt titok, hogy hamarosan hazánkban is átadják az első Ionity töltőket, melyeket első körben az M1-es autópályán a bábolnai OMV-kúton lehet majd használatba venni.

©

A publikus normál-, illetve villámtöltők esetében a közelmúltig a 22-50 kW jelentette a plafont, a MOL pedig nemrégiben adta át első 75 kW-os töltőjét. A Tesla Superchargerek jelenleg 120 kW-tal képesek tölteni, de már megkezdték a teljesítmény 250 kW-ra történő emelését. Ehhez képest az Ionity töltők nem kevesebb, mint 350 kW-ra képesek.

És, hogy milyen töltési időkkel lehet számolni? Nos, az általunk kipróbált Mercedes EQC maximum 110 kW-tal tölthető, és a 330-360 kilométeres reális hatótávolságot biztosító 80 kWh-s akkumulátor ilyen esetben 40 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékosra.

A hasonló kategóriás és idén az Év Autójának megválasztott Jaguar I-Pace 100 kW-tal, az Audi e-tron pedig legfeljebb 150 kW-tal tölthető. És hamarosan érkezik a Porsche Taycan, mely 800 V-os feszültség mellett 350 kW teljesítményt képes felvenni.

©

A csúcsot jelenleg egyébként a Siemens elképesztően gyors töltője jelenti. A Németországban nemrégiben átalakított Porsche Panameréval és BMW i3-mal demózott töltő 920 V-os feszültségű, a csúcsteljesítménye pedig 450 kW. Ez már akkora teljesítmény, hogy a töltőkábelt speciális folyadékhűtéses technikával kell ellátni.

©

 

©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Már a sündisznókra is figyelmeztetnek a brit utakon

Már a sündisznókra is figyelmeztetnek a brit utakon

Tárgyalásán lett rosszul, meghalt a megbuktatott egyiptomi elnök

Tárgyalásán lett rosszul, meghalt a megbuktatott egyiptomi elnök

Nem biztos, hogy jó ötlet most MacBookot venni, újak jöhetnek

Nem biztos, hogy jó ötlet most MacBookot venni, újak jöhetnek

Három magyar arannyal ért véget a Mare Nostrum úszóverseny-sorozat

Három magyar arannyal ért véget a Mare Nostrum úszóverseny-sorozat

És akkor Mészáros Lőrinc önmaga alvállalkozója lett

És akkor Mészáros Lőrinc önmaga alvállalkozója lett

Keanu Reeves 2077-ben is velünk lesz, csak azt nem tudni, hogy robotként vagy emberként

Keanu Reeves 2077-ben is velünk lesz, csak azt nem tudni, hogy robotként vagy emberként