„Majd megtudod, mi az a fájdalom, ha gyereket szülsz”– milyen problémákat jelezhet a kínzó menstruációs görcs?
A szakértő szerint a megoldás nem egyszerű, de mindenképp létezik, és nem csak a szülés vagy az idő múlása hozhat enyhülést.
Ez az újfajta töltő hétszer nagyobb teljesítményű, mint az egyelőre még mindig nem túl gyakori villámtöltők. És hamarosan hazánkban is elérhető lesz.
Mint ismeretes, a BMW, a Ford, a Daimler és a Volkswagen-csoport 2017 végén jelentette be, hogy közös összefogással nagyteljesítményű villanyautó-töltőket helyeznek üzembe Európa-szerte - ez a minden országban Messiásként várt Ionity projekt. 2019 végéig 400 Ionity töltőállomás építését tervezik a kontinensen, helyszínenként 6 CCS-szabványú töltőponttal, vagyis a hálózaton egyszerre 2400 töltést lehet majd végezni.
Az elsősorban autópályák mentén elhelyezett töltők üzemeltetésében többek közt az OMV és a Shell is részt vesz. Nyílt titok, hogy hamarosan hazánkban is átadják az első Ionity töltőket, melyeket első körben az M1-es autópályán a bábolnai OMV-kúton lehet majd használatba venni.
A publikus normál-, illetve villámtöltők esetében a közelmúltig a 22-50 kW jelentette a plafont, a MOL pedig nemrégiben adta át első 75 kW-os töltőjét. A Tesla Superchargerek jelenleg 120 kW-tal képesek tölteni, de már megkezdték a teljesítmény 250 kW-ra történő emelését. Ehhez képest az Ionity töltők nem kevesebb, mint 350 kW-ra képesek.
És, hogy milyen töltési időkkel lehet számolni? Nos, az általunk kipróbált Mercedes EQC maximum 110 kW-tal tölthető, és a 330-360 kilométeres reális hatótávolságot biztosító 80 kWh-s akkumulátor ilyen esetben 40 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékosra.
A hasonló kategóriás és idén az Év Autójának megválasztott Jaguar I-Pace 100 kW-tal, az Audi e-tron pedig legfeljebb 150 kW-tal tölthető. És hamarosan érkezik a Porsche Taycan, mely 800 V-os feszültség mellett 350 kW teljesítményt képes felvenni.
A csúcsot jelenleg egyébként a Siemens elképesztően gyors töltője jelenti. A Németországban nemrégiben átalakított Porsche Panameréval és BMW i3-mal demózott töltő 920 V-os feszültségű, a csúcsteljesítménye pedig 450 kW. Ez már akkora teljesítmény, hogy a töltőkábelt speciális folyadékhűtéses technikával kell ellátni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A szakértő szerint a megoldás nem egyszerű, de mindenképp létezik, és nem csak a szülés vagy az idő múlása hozhat enyhülést.
Most Lázár János tárcája már csak annyit közölt: elképzelhető, hogy felszedik a zenélő burkolatot.