Erősített kocka: közel 800 lóerőre húzták a Mercedes G-osztályt

A német szakemberek közel 200 extra lóerőt találtak a legerősebb gyári változat motorjában.

  • hvg.hu hvg.hu
Erősített kocka: közel 800 lóerőre húzták a Mercedes G-osztályt

A nemrégiben általunk is kipróbált legdurvább gyári Mercedes G-osztály, az AMG G63 motorházteteje alatt egy 4 literes lökettérfogatú V8-as biturbó benzinmotor található, mely nem kevesebb mint 585 lóerős teljesítményt ad le. Ezenkívül a 850 Nm-es nyomatékcsúcs mellett sem mehetünk el szó nélkül, ami ráadásul már 2500-as fordulatszámtól a sofőr rendelkezésére áll.

A 2,4 tonnás német gigász alig 4,5 másodperc alatt képes álló helyzetből 100-as tempóra gyorsítani, a végsebességét pedig 220 km/h-ra korlátozza az elektronika. Akinek ez esetleg kevés, az az AMG Drivers Package megrendelését követően akár 240-nel is repeszthet a G-osztállyal.

Akinek pedig a teljesítmény kevés, az választhatja a Wheelsandmore legújabb tuning G-osztályát, íme:

Wheelsandmore

A nagyobb turbófeltöltőknek, illetve a módosított motorvezérlésnek köszönhetően a motor immár nem kevesebb, mint 780 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé kereken 1 000 Nm-es nyomaték társul.

Wheelsandmore

A beavatkozás 18 500 euróba (5,9 millió forint) kerül, a sportkipufogó felára 4 660 euró (1,5 millió forint), a 24 colos kerekekért pedig 7 310 eurót (2,3 millió forint) kérnek el. A Mercedes-AMG G63 hazai alapára 53 millió forint.

Wheelsandmore

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.