szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nagy teljesítményű sportmodell fogyasztását és károsanyag-kibocsátását lágyhibrid-rendszer hivatott csökkenteni.

Az Audi a Frankfurti Autószalonon leplezte le az A7 Sportback legújabb plugin hibrid változatát, az A7 Sportback 55 TFSI e quattrót. Ennek 367 lóerős teljesítménye, illetve 500 Nm-es nyomatéka is elismerésre méltó, azonban a német kiállításon felbukkant egy ennél is sokkal erősebb verzió. Konkrétan az RS7-es csúcsragadozó:
Audi

Míg az elődmodell 560 lóerős és 700 Nm-es nyomatékú volt, addig az új jövevény 48 V-os lágyhibrid-rendszerrel kiegészített biturbó V8-as erőforrása már kereken 600 lóerős, és ehhez nem kevesebb, mint 800 Nm-es nyomaték társul.

Audi

Az új RS7 3,6 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra (előd: 3,9 másodperc). A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de a Dynamikpaket, illetve a Dynamikpaket plus megrendelésével 280, illetve 305 km/h-ra tolható ki az elektronikus leszabályozás felső határa.

Audi

A hibrid rendszernek köszönhetően az Audi szerint 100 kilométerenként mintegy 0,8 liter benzin spórolható meg, többek közt oly módon, hogy 55-160 km/h között akár 40 másodpercig is gurulhatunk kikapcsolt motor mellett. Ezenkívül a 12 kW-os rekuperálás, illetve a részterhelésnél aktivizálódó hengerlekapcsolás mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Audi

Az Audi RS7 alapáron összkerékhajtású és légrugós adaptív felfüggesztésű. A 21-22 colos felniken gördülő újdonság forgalmazása a jövő év elején kezdődik meg, az alapár várhatóan 125 ezer euró (39,3 millió forint) magasságában fog alakulni.

Audi

 

Audi
Audi

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!