szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Volkswagen-csoport szeretné a márkáit jobban elkülöníteni egymástól.

Az Automotive News ír arról, hogy a Volkswagen-csoport termékstratégiai vezetője Michael Jost úgy nyilatkozott az Automobilwoche német lapnak, hogy hamarosan jobban szét fognak egymástól válni a márkáik.

A jelenlegi haditerv az, hogy a Seatot feljebb pozicionálnák a jelenlegi helyzeténél, míg a Skodánál újra előtérbe kerülhetnek az alacsonyabb árú, és sokkal nagyobb kihívást jelentő szegmensek, amelyekben a Hyundai, a Kia és a Dacia nagy ellenfele lett a márkának.

Michael Jost szerint a Seat megtestesítheti azt a márkát, amelyhez lehet emocionálisan kötődi, ezért vált ki belőle a Cupra márka is, amely jelenleg már saját modellportfóliót épít. A Skoda pedig, mint kelet-európai márka jól kiszolgálja ezt a piacot, ahol egyre inkább a funkcionalitás számít.

Mindez azt is jelentheti, hogy a Seat árai a Volkswagen áraival konkurálnak majd. Mindenesetre a csoport célja az, hogy a Seat a jövőben inkább legyen az Alfa Romeo riválisa, mint a Volkswagen-csoporton belül a Skodáé.

A Skodánál az várható, hogy csökkentik a választható prémiumopciók számát, és inkább arra fókuszálnak, hogy visszaszerezzék a dél-koreiaiak, illetve a Dacia által elfoglalt piaci részesedést.

A Volkswagen-csoport teljes portfolióját 12 márka jelenti.

A Volkswagennél is lesznek olyan modellek, amelyeket inkább elengednek, csakhogy ne kannibalizálják egymást a cégcsoporton belül. Ezért nem lesz például Tiguan Coupé sem Európában – mondta Michael Jost a Volkswagen-csoport termékstratégája.

A Volkswagen Tiguan Coupé éppen a Győrben készülő Audi Q3 Sportbacknek lehetett volna közel azonos színvonalú, de valamivel olcsóbb alternatívája.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!