A Volkswagen tavaly szeptemberben leplezte le az MEB villanyautó-platformra épülő ID termékcsalád első tagját, a Golf méretkategóriában versenyző ID.3-at.
Nemrégiben derült ki, hogy a Volkswagen első újhullámos elektromos autója Németországban a kedvezmények levonását követően akár 23 430 euró, vagyis mintegy 8 millió forint ellenében is havavezethető lesz. Legkorábban azonban csak nyártól, és ennek nem a koronavírus, vagy nem csak a világjárvány az oka.
Volkswagen
Az ID.3-at Zwickauban, a Trabantok egykori szülőhelyen gyártják már jó ideje, egészen konkrétan tavaly november eleje óra, és az elmúlt hónapokban komolyabb mennyiség hagyta el a gyártósorokat. Ezeket az autókat azonban nem lehet forgalomba helyezni, mivel elmondások szerint a szoftverük hibáktól hemzseg. Egyes források szerint a tesztelők a közelmúltban napi szinten több száz hibára bukkantak, melyek orvoslásán több ezer fejlesztő dolgozik.
Német beszámolók szerint a Volkswagen egy a zwickaui gyártósorhoz közeli helyen, a régi Altenburg repülőtéren tárol mintegy 5-8 ezer ID.3-at, és egy közeli helyen további ezer ilyen villanyautó várakozik. Utóbbi helyszínen hatalmas fütőtt sátrakat állítottak fel, ahol az autók tömeges szoftverezését végzik a cég alkalmazottai.
YouTube / nextmove
Feltételezések szerint egy ennél nagyobb ID.3 parkolóhely is létezik, a Zwickautól 600 kilométerre lévő Emden kikötőjénél. Nem tudni, hogy az autók mikor kerülnek majd forgalomba, egyesek szerint elképzelhető, hogy a több szempontból is képlékeny helyzet miatt erre csak 2021-ben kerül majd sor.
Sűrű ősszel számol az a politikai agenda, amely Magyar Péter szerint a Karmelitából jutott el hozzá, és bár Kocsis Máté és a kormány is cáfolta, van benne valós dátum. Bár az október 23-i Békemenetről Csizmadia László főszervező nem tud, a HVG-nek nem is zárta ki, hogy lesz. A szeptember 21-i Harcosok Klubja-összejövetel lehet igaz, de a helyszín, a Budapest Aréna nem adhat felvilágosítást.