szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hosszas várakozás után megérkezett a Volkswagen azon autója, amelyet a Bogár és Golf örökösének szánnak a Wolfsburgban.

Minden bizonnyal a most kezdődő Frankfurti Autószalon egyik legfontosabb premierje a most bemutatkozott újdonság, a Volkswagen ID.3.

Mára, minden nagy gyártónál kulcskérés, hogy legyen egy nagy volumenben gyártható és eladható elektromos autója. Létezett ugyan a németeknél is az elektromos VW Up! vagy az e-Golf, de olyan jármű, amelyet kifejezetten elektromosnak terveztek az elejétől fogva még nem.

A Volkswagen mostanra teljes erejével az elektromobilitás felé fordul, és azt tervezi, hogy 2025-re 50 tisztán elektromos autómodellel rendelkezzen.

Ennek a komoly offenzívának az első mérföldköve az ID.3, amelynek neve is arra a megújulásra utal, amelyet a Bogár és Golf korszaka után a 3. ikon révén az elektromos autózásban is képviselne a Volkswagen.

A 4,36 méter hosszú autó, gyakorlatilag testvére a Golfnak, mégis teljesen más koncepció. A stílusáról persze lehet majd vitatkozni, de képviseli azt az új irányzatot, amelyet az elektromos autók honosítanak meg a nagyobb utastérrel, rövid túlnyúlásokkal és inkább lekerekített formákkal.

Nem mellesleg, ezen a járművön tűnik fel először a márka új logója, amely nagyon visszafogott, legyszerűsített két betű.

©

A kocsi belterében igen egyszerű és funkcionális, három digitális kijelzővel. Az utastér hátsó része, mivel a padlólemez teljesen sík és a tetővonal is magasnak tűnik, a térérzet biztosan növeli. Az ID. 3 tengelytávja egyébiránt 2,76 méter, a csomagtér kapacitása 385 liter, amely szintén a jelenlegi Golf méretét hozza vélhetően nem véletlenül.

©
©
©
©

Mechanikailag az ID.3, az említett teljesen elektromos autókra fejlesztett MEB padlólemezen nyugszik. Az akkumulátorai az utastér alatt helyezkednek el és háromféle kapacitással lesz kapható az autó.

Az alap a 45 kWh-s, amely 330 kilométerre elég, az ennél nagyobb, 58 kWh-s már 420 kilométeres hatótávot ígér, míg a legnagyobb kapacitással 77 kWh-s akkumulátorcsomaggal hivatalosan 550 kilométer lesz teljesíthető. A teljesítménye a motornak 150 lóerő a nyomatéka 310 Nm az elektromotornak.

A hírek szerint a töltési hatékonyság elég magas: 100 kW-os töltőről 30 perc alatt 260 kilométerre elegendő áramot tud felvenni. Az autó maximális sebessége egyébként 160 km/h-ban limitált, legalábbis a két kisebb kapacitású változat esetében.

©
©
©
©

A kocsi forgalmazása 2020 közepén kezdődhet, amelyre már itthon is lehetett regisztrálni. A kocsi német árát a csúcsváltozat esetében 40 ezer euró környékére teszik, a belépő modell, amely csak később érkezik 30 ezer euró körül lehet majd. Jelenleg csak a First Edition modell lesz majd elérhető, érthető módon a legmagasabb akkucsomaggal, ugyanakkor ebben is három felszereltségi szintet kínálnak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Szabó Tímea elvégezte a kormány munkáját, kérdés, mit lépnek erre

Szabó Tímea elvégezte a kormány munkáját, kérdés, mit lépnek erre

Schiffer András: Magánállam közpénzből

Schiffer András: Magánállam közpénzből

Most már egyhuzamban 24 órán át is lehet videotelefonálni a Teams-szel

Most már egyhuzamban 24 órán át is lehet videotelefonálni a Teams-szel