Videó: Ennyit számít, ha nem csak nappali menetfénnyel, hanem tompított fénnyel autózunk
A rendőrség bemutatta, hogy mennyit számíthat a mostani őszi-téli fényviszonyok közt, hogy nem csak a nappali menetfény, hanem a tompított izzó világít.
hvg.hu
Sok autós nem kapcsolja fel a tompított fényt lakott területen kívül, mert azt gondolja a nappali menetfény elég. A szabályok szerint ez igaz is, mert a jelenlegi rendelkezések szerint lakott területen kívül jó látási viszonyok között a nappali menetfény használata kiváltja a tompított világítás használatát.
A nappali menetfény nappal, jó látási viszonyok között bárhol használható, automatikusan kapcsolódik be gyújtáskor, és a helyzetjelző vagy tompított fényszóró felkapcsolásakor elalszik. A KRESZ szerint ugyanakkor korlátozott látási viszonyok között már más a helyzet és az alábbi videón jól is látszik a különbség:
Szürkülettől, illetve rossz látási viszonyok között, erősen csapadékos időben, esőben, hóban, illetve ködben az autókon tehát a tompított világítást kell felkapcsolni. Ráadásul az autók többségen nem is világít együtt a nappali menetfény és a hátsó piros helyzetjelző fény, aminek viszont rossz látási viszonyok közt kiemelt szerepe van.
A rendőrség friss közleménye arra is felhívja figyelmet, hogy a ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha erősen ködös, párás az időjárás. Ugyanakkor a hátsó ködlámpát nagy forgalomban, lassú haladáskor ne kapcsoljuk fel, különös tekintettel akkor, ha valaki folyamatosan jön mögöttünk – kéri a rendőrség közleménye.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.