Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f48f0522-c3ce-43d0-878a-e1adeb1449df","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kis Seldon Lycurgus születésének hírét édesanyja, a Neuralink vezetője osztotta meg X-en, két héttel azután, hogy Ashley St. Clair konzervatív influenszer is hasonló hírt közölt.","shortLead":"A kis Seldon Lycurgus születésének hírét édesanyja, a Neuralink vezetője osztotta meg X-en, két héttel azután...","id":"20250301_Megszuletett-Elon-Musk-14-gyereke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f48f0522-c3ce-43d0-878a-e1adeb1449df.jpg","index":0,"item":"be8e94e6-7fd1-4a09-b8d1-3f66c84e47c6","keywords":null,"link":"/elet/20250301_Megszuletett-Elon-Musk-14-gyereke","timestamp":"2025. március. 01. 15:06","title":"Megszületett Elon Musk 14. gyereke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a9c2d06-7723-4d17-beb4-655ae147da80","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport átfogó képet festett a melldaganatok trendjei és egy adott ország fejlettségének kapcsolatáról. Adataik óriási szakadékot mutatnak a túlélési arányokban, attól függően, ki, hol él.","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport átfogó képet festett a melldaganatok trendjei és egy adott ország fejlettségének...","id":"20250303_melldaganat-tulelesi-arany-statisztika-orszagonkenti-bontas-magyar-adatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a9c2d06-7723-4d17-beb4-655ae147da80.jpg","index":0,"item":"e14123fe-9576-460e-a10a-9edd64a8b097","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_melldaganat-tulelesi-arany-statisztika-orszagonkenti-bontas-magyar-adatok","timestamp":"2025. március. 03. 07:30","title":"Túlélni a mellrákot: nem mindegy, hova született","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae3d3907-d191-4ad8-aa27-8dbc7a747a03","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Régóta pletykálják az érkezését. ","shortLead":"Régóta pletykálják az érkezését. ","id":"20250303_Mach-4-neven-johet-a-negyajtos-Ford-Mustang","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae3d3907-d191-4ad8-aa27-8dbc7a747a03.jpg","index":0,"item":"3533e188-f263-497d-a15b-b5b931adbe77","keywords":null,"link":"/cegauto/20250303_Mach-4-neven-johet-a-negyajtos-Ford-Mustang","timestamp":"2025. március. 03. 08:25","title":"Mach 4 néven jöhet a négyajtós Ford Mustang?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7dee4da-322a-4b93-b7f6-866025bce9ee","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Amennyire alapvető és hétköznapi, annyira rejtélyes és izgalmas jelenség az alvás. Ezen biológiai alapszükségletünk évezredek óta foglalkoztatja az embereket, és néhány kérdésre még a mai napig nem talált magyarázatot a tudomány. Cikkünkben annak járunk utána, mi is történik pontosan a testünkben, miközben alszunk.","shortLead":"Amennyire alapvető és hétköznapi, annyira rejtélyes és izgalmas jelenség az alvás. Ezen biológiai alapszükségletünk...","id":"20250226_mi-tortenik-alvas-kozben-a-testunkkel-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7dee4da-322a-4b93-b7f6-866025bce9ee.jpg","index":0,"item":"eb887787-f59d-436f-b3a7-799055c01ab8","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250226_mi-tortenik-alvas-kozben-a-testunkkel-sedacur","timestamp":"2025. március. 03. 07:30","title":"Az alvás rejtélyei, avagy mi történik alvás közben a testünkkel?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"9b6afe26-cd87-48e2-86df-e00aff4be216","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Európában a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként próbálta ki a Deutsche Telekom, mennyire lehet hatékony mobilkapcsolatot biztosítani egy levegőben lévő drónról.","shortLead":"Európában a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként próbálta ki a Deutsche Telekom, mennyire lehet hatékony...","id":"20250301_deutsche-telekom-dron-bazisallomas-mobilkapcsolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b6afe26-cd87-48e2-86df-e00aff4be216.jpg","index":0,"item":"700b622a-9104-4530-9d19-8a248dcddcf0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250301_deutsche-telekom-dron-bazisallomas-mobilkapcsolat","timestamp":"2025. március. 01. 12:03","title":"Így ott is lesz térerő, ahol eddig nem volt: 2,3 km magasba küldött egy drónt a Deutsche Telekom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f5eeb73-db5a-4fa5-9d05-33d5d2ad7952","c_author":"Kovács István","category":"360","description":"Bár Oroszországot hozzák fel példaként, amikor az LMBTQ-közösség elleni magyar kormányzati lépésekről beszélünk, Moszkvában és Szentpéterváron a Pride betiltása fordított utat járt be, mint Magyarországon: hamarabb tiltották be a felvonulásokat, mint hogy jogszabályban korlátozták volna a melegek jogait.","shortLead":"Bár Oroszországot hozzák fel példaként, amikor az LMBTQ-közösség elleni magyar kormányzati lépésekről beszélünk...","id":"20250302_pride-moszkva-lmbt-torveny-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f5eeb73-db5a-4fa5-9d05-33d5d2ad7952.jpg","index":0,"item":"1ac49ea2-663d-47e8-9cd4-86b471ce848d","keywords":null,"link":"/360/20250302_pride-moszkva-lmbt-torveny-oroszorszag","timestamp":"2025. március. 02. 15:00","title":"Az orosz elnyomás magasabb fokozata: 100 évre tiltották be a Pride-ot Moszkvában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21306fc9-d0bd-4c33-869b-5a2cb88d6a8c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az elmúlt hetekben bekövetkezett légi balesetek fényében érthető módon nő azok száma, akik komolyan tartanak a repüléstől. Rosszul teszik, a légi közlekedés a legbiztonságosabb utazási mód, s ahogy telnek az évek, úgy válnak egyre ritkábbá a katasztrófák.","shortLead":"Az elmúlt hetekben bekövetkezett légi balesetek fényében érthető módon nő azok száma, akik komolyan tartanak...","id":"20250301_hvg-repules-baleseti-statisztika-legikozlekedes-erzeki-csalodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21306fc9-d0bd-4c33-869b-5a2cb88d6a8c.jpg","index":0,"item":"a1115e6b-9d33-471b-bc66-68553853c9fc","keywords":null,"link":"/360/20250301_hvg-repules-baleseti-statisztika-legikozlekedes-erzeki-csalodas","timestamp":"2025. március. 01. 13:00","title":"Miért teszi rosszul, aki most jobban fél a repüléstől?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70ee6ef6-0ff4-47a2-862a-502b00f1c9bd","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A sport egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy felkorbácsolja az érzelmeket, többek között ezért is szeretik annyira világszerte. Ebből kifolyólag a versenyeknek, mérkőzéseknek szerves része a káromkodás is, a döntéshozók azonban időről időre próbálnak küzdeni ellene. Összeállításunk alapján azonban nem úgy tűnik, hogy lenne esélyük.","shortLead":"A sport egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy felkorbácsolja az érzelmeket, többek között ezért is szeretik annyira...","id":"20250301_foci-karomkodas-meszoly-kalman-jude-bellingham-forma-1--david-beckham-alex-ferguson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70ee6ef6-0ff4-47a2-862a-502b00f1c9bd.jpg","index":0,"item":"5fe51008-2e1e-496a-988f-43bdce197330","keywords":null,"link":"/sport/20250301_foci-karomkodas-meszoly-kalman-jude-bellingham-forma-1--david-beckham-alex-ferguson","timestamp":"2025. március. 01. 12:00","title":"Ne baszd meg, hogy már ezt sem lehet! – a sportpályák legendás káromkodásai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Most már azok is lecsaphatnak a bajor széria szupersportos modelljeire, akiket eddig esetleg a hátsókerék-hajtás vagy a fixen zárt tető riasztott el a vásárlástól.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan kipróbálni az új BMW M3 Competitont és BMW M4 Competitiont, melyek közös vonása az 510 lóerős teljesítmény, illetve a hátsókerék-hajtás. A napokban pedig megérkezett Magyarországra a sportszedán és -kupé összkerékhajtású változata, illetve az M4-ből készített kabrió, melyekkel Tata környékén autóztunk egy rövidet.
Az M3 Competition xDrive és az M4 Competition xDrive azoknak készült, akik az alapmodellek esetében már félelmetesnek találják a csak és kizárólag a hátsó kerekekre jutó 510 lóerős teljesítményt.
A fejlett összkerékhajtású újdonságok három üzemmóddal rendelkeznek: 4WD, 4WD Sport és 2WD. Az első üzemmódban normál összkerékhajtásúként viselkedik az M3 és az M4, a másodikban a hátsó kerekekre jut több erő, a harmadikban pedig csak és kizárólag hátul van hajtás.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Az alapmodellekhez képest mindössze 50 kilogrammal lett nagyobb a tömeg, amit vezetés közben értelemszerűen alig lehet érezni. Azt viszont annál inkább, hogy az extra tapadás miatt a gyorsulás még az eddigieknél is mellbevágóbb.
A nyolcfokozatú automata váltós, 1850-1855 kilogramm tömegű újdonságok alig 3,5 másodperc alatt lőnek ki álló helyzetből 100-as tempóra, vagyis 0,4 másodperccel rövidebb idő alatt, mint a csak hátul hajtott társaik. A végsebesség változatlanul 250 km/h, illetve opcionálisan 290 km/h.
László Ferenc
László Ferenc
Kívülről semmi sem árulja el az összkerékhajtást, vagyis hátul az M3 Competition, illetve M4 Competition logók mellett keresve sem találunk xDrive feliratot.
A 480 lóerős és kéziváltós, hátsókerék-hajtású M3-as 28,7 millió forintot nyit Magyarországon. Az 510 lovas Competition kivitelért alaphangon 30 millió forintot kérnek el, utóbbi xDrive verziója pedig 31,5 millió forinton nyit.
A 480 lovas M4 Coupé minimum 29,2 millió forint ellenében vezethető haza, a 30 lóerővel erősebb Competition kivitel pedig 30,5 millió forinttól állítható be a garázsba. Az új összkerekes változat alapára 31,9 millió forint.
Az M4 mostantól nyitható tetős változatban, kabrióként is elérhető. Az 510 lóerős M4 Competition xDrive Cabrio minimum 33,4 millió forint kifizetését követően vezethető haza.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Az új vászontető 40 százalékkal könnyebb, mint a korábbi fém megoldás, és kevesebb helyet is foglal. Utóbbinak köszönhetően nyitott tető mellett 220-ról 300 literre nőtt a csukott tető mellett 385 literes csomagtartó mérete. A vászontető 50 km/h tempó alatt 18 másodperc alatt nyitható le, illetve csukható be.
A szélzaj autópálya-tempóig egészen barátinak mondható, és a nyitott tető miatt kis tempónál többet kapunk a remek motor- és kipufogóhangból, amit magasabb sebességnél persze már jobban elnyom a szélzaj.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
A 0-100-as, illetve 0-200-as gyorsulás rendre 3,7, illetve 13,1 másodperc alatt tudható le, az alaphelyzetben 250 km/h-ra korlátozott végsebesség az M' Drivers Package megrendelésével 280 km/h-ra növelhető.
Az 1920 kilogramm tömegű kabrió a későbbiekben várhatóan 480 lóerős és kéziváltós változatban is elérhető lesz.