szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 32 éves technikáért több mint félmilliárd forintnak megfelelő összeget kérnek el.

Az 1987-ben debütált F40 volt az utolsó olyan Ferrari, mely még a cégalapító Enzo Ferrari jóváhagyásával látott napvilágot. Ebből a 478 lóerős 2,9 literes biturbó V8-as motorral szerelt, 0-ról 100-ra alig 4,8 másodperc alatt gyorsuló és 313 km/h végsebességű hátsókerékhajtású típusból 1992-ig alig 1 311 példány készült.
Dkeng

De az F40 még így is sokkal gyakoribb, mint a legfőbb riválisának számító Porsche 959, melyből 1987-ben és 1988-ban összesen 292 darab készült. És ezek közül egy 1989 februárjában forgalomba helyezett, vörös fényezésű példány most eladósorba került Svájcban.

Classicdriver

Az 1 658 500 svájci frankos, vagyis átszámítva mintegy 545 millió forintos áron hirdetett eredeti állapotú sportkocsival eddig mintegy 61 700 kilométert tettek meg. A típus új korában mintegy 400 ezer német márkába került.

Classicdriver

A 2,85 literes léghűtéses 6 hengeres biturbó boxermotor 6500-as fordulatszámon 450 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 5500-tól lehívható 500 Nm-es csúcsnyomaték társul.

Classicdriver

A hatfokozatú kéziváltós és összkerékhajtású 80-as évekbeli szupersportkocsi 3,7 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra, ami még mai mércével mérve is igen komoly produkciónak tekinthető.

Classicdriver

Az 1,45 tonnás Porsche 959 13,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 200-ra, és a német autópályákon adott esetben akár 317 km/h-val is lehet száguldani vele.

Classicdriver

 

Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!