szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A modernebb M3-asok sokkal erősebbek és gyorsabbak, de vezetési élmény tekintetében az E46 még mindig nagyon ott van a szeren.

A BMW 1998 tavaszán leplezte le az E36-os sorozatú 3-as modell utódját, a teljesen új fejlesztésű E46-ot, melynek szedán alapmodellje 2005 elejéig volt gyártásban, és aztán jött az E90-es utódmodell. Az E46 felett ma már enyhén eljárt az idő, azonban az általa biztosított vezetési élményt mind a mai napig sokan keresik a használt autók piacán.

Megkímélt állapotú E46-ot viszont már egyre nehezebb találni, pláne M3 kivitelben. Még szerencse, hogy néha felbukkan egy-egy szinte alig használt példány, mint például ez a konkrét eladó darab:

Classicdriver
Classicdriver

A mellékelt fotókon egy Competition csomagos igen ritka E46-os BMW M3 látható, amelyet 2006-ban helyeztek forgalomba.

Classicdriver

A jelenleg Franciaországban állomásozó 15 éves autóval eddig alig több, mint 35 ezer kilométert tettek meg, többek közt ez is indokolja a 60 ezer eurós, vagyis átszámítva mintegy 22 millió forintos árat.

Classicdriver
Classicdriver

A normál M3-énál nagyobb első féktárcsával és közvetlenebb kormányzással rendelkező, M Track Mode-dal felvértezett M3 Competitiont egyedi 19 colos felnikkel szerelték, és az utastere is sportosabb hangulatú, mint az úgymond hétköznapi M3-asoké.

Classicdriver
Classicdriver

A 3,2 literes soros 6 hengeres benzinmotor 343 lóerőt és 365 Nm-t ad le, ami 5,2 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé, az elektronikusan korlátozott végsebesség 250 km/h.

Classicdriver

 

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!