Sosem volt jobb éve a Ferrarinak, mint a tavalyi

Az olasz márkán nem fogott a járvány.

  • hvg.hu hvg.hu
Sosem volt jobb éve a Ferrarinak, mint a tavalyi

A Ferrari – a luxusautógyártók közül utolsóként – közzétette a 2021-es üzleti eredményeit, amelynek alapján nem lehet okuk panaszra. A márka két számjegyű növekedést könyvelhetett el 2020-hoz képest, és ami még fontosabb, minden idők legjobb évét érte el a globális eladások tekintetében.

A luxusautók piaca egyértelműen jól jött ki a tavalyi évből, amelyet a koronavírus-járvány, a chipválság és az alapanyaghiány is meghatározott az autóiparban. A legnagyobb márkák, mint a Rolls-Royce, a Lamborghini, a Bentley egytől-egyig tíz százalék feletti növekedést könyvelhettek el.

A Ferrari eredményei szerint 11 155 autót szállítottak le a vevőiknek szerte a világon tavaly, ami 22,3 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az alapvetően kis darabszámokkal dolgozó márkának egyébként 2019 volt az első olyan éve, amikor 10 ezernél több autót gyártottak, és mint látszik a növekedési trend egyelőre tartósnak tűnik.

Budapesten néztük meg a világújdonság hibrid Ferrarit - fotók

A Ferrari 296 GTB olyan új, hogy még csak előszériában gyártott darabok járják a bemutatótermeket. A "kismotoros" és hibrid autó megint egy olyan újdonság, ami feszegeti a márka hagyományos értékeinek határait.

Az egyes piacokat tekintve, az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) továbbra is a Ferrari legnagyobb piaca 5492 kiszállítással, ami 14 százalékos növekedés 2020-hoz képest. Amerika a második 2831 darab Ferrarival. A legnagyobb növekedést Kínában, Hongkongban és Tajvanon érték el, ahol 97 százalékkal nőttek az eladásaik 899 darabra.

Érdekes megnézni, hogyan változik a Ferrarinál is a húzómodellek összetétele. A 2021-es jelentés ugyanis azt mutatja, hogy a márka V8-as modelljei iránt 34,6 százalékkal nőtt a kereslet, míg a V12-es szuperautók esetében 16,1 százalékkal esett vissza. A Ferrari magyarázata szerint ennek fő oka, hogy a korábbi csúcsmodellt a 812-es Superfast típust a naptári év során fokozatosan kivezették a kínálatukból.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.