Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Bemutatott egy új 3.0 literes turbómotort a cég, amely a nagy amerikai modellekbe kerül majd elsősorban.
Megítélésé kérdése persze, hogy a V8-asok helyére lépő hathengeres miképpen értékelendő, mindenesetre a „Hurricane” néven bemutatott blokk nem szenved lóerőhiányban. A blokkot a nagy amerikai hátsókerék-hajtású Stellantis platformokhoz szánják majd és alapból 400 LE-s és 610 Nm nyomatékú.
Az igaz, hogy a Hurricane a Hemi-V8-as motorokat váltja, többek közt emiatt is és létezik majd egy „High Output” változata is, amely 500 lóerőt és 650 Nm-t ad le.
Az új motorokat eleve úgy tervezték, hogy full vagy plug-in hibrid konfigurációban is be lehessen majd építeni. Konkrét felhasználási területeket vagy technológiai részleteket nem nevezett meg a Stellantis. A motor egyfajta köztes állomás, mielőtt a Stellantisnél is minden modell villanymotorral is fel lesz szerelve. Rengeteg autós az Egyesült Államokban és máshol korántsem elfogadó még az elektromos autókkal szemben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.