Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bdb981ce-7a6b-42b6-af54-ed0d6d290390","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ryan Reynolds felesége szerint Justin Baldoni engedély nélkül lépett be a lakókocsijába, miközben ő épp csecsemőjét szoptatta, de az is előfordult, hogy kéretlenül a szexuális életéről faggatta a színésznőt.","shortLead":"Ryan Reynolds felesége szerint Justin Baldoni engedély nélkül lépett be a lakókocsijába, miközben ő épp csecsemőjét...","id":"20241222_blake-lively-justin-baldoni-szexualis-zaklatas-velunk-veget-er","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdb981ce-7a6b-42b6-af54-ed0d6d290390.jpg","index":0,"item":"bd56f42a-982d-4204-9ab1-146cccbd9ac0","keywords":null,"link":"/elet/20241222_blake-lively-justin-baldoni-szexualis-zaklatas-velunk-veget-er","timestamp":"2024. december. 22. 11:53","title":"Blake Lively szexuális zaklatással vádolja a Velünk véget ér rendezőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c74a295e-3f5f-4594-b41c-e2831bc3f565","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Egy autó villanyoszlopnak ütközött a Rókusi körúton, a sofőr meghalt, egy gyereket kórházba szállítottak.","shortLead":"Egy autó villanyoszlopnak ütközött a Rókusi körúton, a sofőr meghalt, egy gyereket kórházba szállítottak.","id":"20241222_Halalos-baleset-tortent-Szegeden","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c74a295e-3f5f-4594-b41c-e2831bc3f565.jpg","index":0,"item":"02010e1a-6f71-4c15-932e-a6993b5dd1b7","keywords":null,"link":"/itthon/20241222_Halalos-baleset-tortent-Szegeden","timestamp":"2024. december. 22. 16:05","title":"Halálos baleset történt Szegeden","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja, hogyan változtathatják meg a világunkat ezek az újfajta gondolkodáshoz használható eszközök. Átfogó és optimista könyvében aktuális példákon keresztül mutatja be az üzleti életet és az oktatást alapjaiban átalakító hatásukat. Arra buzdít, hogy munkatársként, társtanárként és coachként tekintsünk a mesterséges intelligenciára, és meggyőző érvekkel támasztja alá, miért elengedhetetlen a gépekkel való együttműködés képességének elsajátítása. Szemléletmódját követve átláthatjuk az MI-ben rejlő aktuális lehetőségeket, hogy adottságait egy jobb emberi jövő megteremtésére használjuk fel. A HVG Könyvek által kiadott műből több részletet is közlünk a következőkben.","shortLead":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja...","id":"20241221_tarsintelligencia-3-resz-mi-ai-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975.jpg","index":0,"item":"4419cda9-aa30-483e-b984-cd4a910ebf73","keywords":null,"link":"/360/20241221_tarsintelligencia-3-resz-mi-ai-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2024. december. 21. 18:30","title":"Hogyan éljünk együtt a mesterséges intelligenciával? – 3. rész: Egy szoftver minden felett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27f1ff15-d330-464f-ab48-0a4532afbb3f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Intrum követeléskezelő friss felmérése szerint a fogyasztók egyharmada a mesterséges intelligenciát választaná a tartozáskezelés során az emberi ügyintézéssel szemben, mivel szerintük az objektív, diszkrét és előítéletmentes megoldásokat kínál. Azonban sokan aggódnak az MI alkalmazásával kapcsolatban, különösen az adatvédelem és az empátia hiánya miatt.","shortLead":"Az Intrum követeléskezelő friss felmérése szerint a fogyasztók egyharmada a mesterséges intelligenciát választaná...","id":"20241222_tartozaskezeles-behajtas-mesterseges-intelligencia-intrum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27f1ff15-d330-464f-ab48-0a4532afbb3f.jpg","index":0,"item":"009b325c-179a-488c-b943-5ec63a355b81","keywords":null,"link":"/tudomany/20241222_tartozaskezeles-behajtas-mesterseges-intelligencia-intrum","timestamp":"2024. december. 22. 14:03","title":"100-ból 19 ember MI-vel kérne kölcsön, a tartozás behajtását 100-ból 34 bízná inkább a gépre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff35bed6-e5c0-4bee-9424-ebb3aed5f775","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A TIME magazin listáján – amelyen a 2024-es év 200 legjobb találmányát sorakoztatja fel – azok a megoldások is megtalálhatók, amelyek segítségével környezetbarát lehet az energiatermelés. Mutatjuk a legjobbakat.","shortLead":"A TIME magazin listáján – amelyen a 2024-es év 200 legjobb találmányát sorakoztatja fel – azok a megoldások is...","id":"20241221_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-zoldenergia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff35bed6-e5c0-4bee-9424-ebb3aed5f775.jpg","index":0,"item":"2e23a6f4-625a-41d1-b66d-f74bf29e91dd","keywords":null,"link":"/tudomany/20241221_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-zoldenergia","timestamp":"2024. december. 21. 10:03","title":"2024 legjobb találmányai: a gravitáció, ami áramot generál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a25ebb65-478b-4c17-89bc-ec27ba9ff364","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az amerikaiak a jemeni fővárosban, Szanaaban található célpontok ellen hajtottak végre légicsapásokat, amikor az incidens történt.","shortLead":"Az amerikaiak a jemeni fővárosban, Szanaaban található célpontok ellen hajtottak végre légicsapásokat, amikor...","id":"20241222_egyesult-allamok-usa-vadaszgep-voros-tenger-jemen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a25ebb65-478b-4c17-89bc-ec27ba9ff364.jpg","index":0,"item":"203cec9d-6d73-4ce2-b653-4eee25f03686","keywords":null,"link":"/vilag/20241222_egyesult-allamok-usa-vadaszgep-voros-tenger-jemen","timestamp":"2024. december. 22. 08:54","title":"Lelőtte saját gépét az Egyesült Államok a húszi lázadók elleni művelet során","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26466f8b-7bbd-4686-906a-356cd57ca66f","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Először azt hitték, defekt miatt veszítette el az uralmát a sofőr a busz fölött. ","shortLead":"Először azt hitték, defekt miatt veszítette el az uralmát a sofőr a busz fölött. ","id":"20241221_brazil-busz-tragikus-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26466f8b-7bbd-4686-906a-356cd57ca66f.jpg","index":0,"item":"d64b54fd-1eab-46a0-94ca-eaaf7617b7d8","keywords":null,"link":"/vilag/20241221_brazil-busz-tragikus-baleset","timestamp":"2024. december. 21. 22:07","title":"Szikla zuhant rá, karambolozott és kigyulladt egy brazil busz, sokan meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72386c8a-cf51-48cc-a7c1-68fb54e90f50","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Közgyűlés a napokban utasította el az új, gyűjtőpontos koncepciót. ","shortLead":"A Fővárosi Közgyűlés a napokban utasította el az új, gyűjtőpontos koncepciót. ","id":"20241221_lomtalanitas-mohu-energiaugyi-miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72386c8a-cf51-48cc-a7c1-68fb54e90f50.jpg","index":0,"item":"ac2ea0ef-abf9-434d-9bdf-278bf64f658c","keywords":null,"link":"/itthon/20241221_lomtalanitas-mohu-energiaugyi-miniszterium","timestamp":"2024. december. 21. 20:11","title":"Január első felében dönt a MOHU és az Energiaügyi Minisztérium az új lomtalanítási rendszerről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem a legerősebb, és egyenesben sem feltétlenül a leggyorsabb a Porsche aerodinamikailag végletekig optimalizált újdonsága, de a kanyarokban verhetetlen.
A Porsche a közelmúltban több plugin hibrid és tisztán elektromos hajtásláncú modellel is előrukkolt, legújabb fejlesztése azonban nem egy ilyen politikailag korrekt termék, hanem egy a színtiszta vezetési élményről és a legjobb köridőkről szóló, közútra szabadított versenyautó.
A most leleplezett 911 GT3 RS azok számára készült, akik még a tavaly nyáron debütált 911 GT3-nál is egy kicsit keményebb, de még minden további nélkül rendszámozható sportkocsira vágynak.
Porsche
Az elöl található csomagteret kapásból elbukjuk, ide került ugyanis a motorsportból származó egyedi középső hűtőrendszer, melynek meleg levegőjét eddig még sosem látott kis középső-felső terelőszárnyak irányítják a kocsi oldalai felé.
És hogy ez a forró levegő ne áramoljon vissza a farmotor irányába, a fejlesztők két kis függőleges spoilert helyeztek a tető hátsó-oldalsó részére. Csak ezzel az aerodinamikai trükkel és a motor forró levegőtől történő megkímélésével körülbelül 20 extra lóerőt sikerült nyerni.
Porsche
Az alsó oldalsó hűtők elhagyásával bőven maradt hely az első kerekek mellett belül elhelyezett aktív légterelőknek, ezenkívül pedig még a futómű elemeit is úgy alakították ki, hogy azok miniszárnyakként tereljék a levegőt. Csak ezzel a megoldással 40 kilogrammnyi extra leszorítóerőre sikerült szert tenni.
A hatalmas hátsó szárny most először magasabbra emelkedik a tetővonalnál, és a Forma–1-es autókéhoz hasonló, kormányról vezérelhető DRS funkcióval is rendelkezik. Utóbbinak köszönhetően kanyarban maximális tapadás, egyenesben megnövelt végsebesség érhető el, illetve a speciális légfék funkciónak köszönhetően 200 km/h-ról 2,5 méterrel rövidebb fékút produkálható.
Porsche
200 km/h-nál 409 kilogrammos leszorítóerő ébred, vagyis kétszer nagyobb, mint az előd esetében, és háromszor nagyobb, mint amekkora leszorítóerőt az aktuális 911 GT3 termel. Sőt, 285 km/h tempónál az aerodinamikai szett már 860 kilogramm nyomja a kocsit az aszfaltra.
Érdekesség, hogy a 911 GT3 RS közúti használatra szánt gumikon magasabb kanyarsebességekre lehet képes, mint a slickekkel szerelt 911 GT3 Cup versenyautó.
A nyomtáv 29 milliméterrel nőtt a normál GT3-hoz képest, a futómű egy kicsit még keményebb lett, és a kormányon elhelyezett gombok révén akár menet közben is részletesen személyre szabható a viselkedése. Vezetési üzemmódból három áll rendelkezésre, Normal, Sport és Track, illetve a menetstabilizátor tíz fokozatban szabályozható.
Porsche
A GT3-énál erősebb fékrendszer elöl 408, hátul 380 milliméteres tárcsákat vonultat fel, felár ellenében 410-390 milliméteres kerámiakompozit technika is elérhető. Elöl 275/35 R20-as, hátul 335/30 R21-es gumikon gördül a GT3 RS.
A karbonszál széles körben történő használatával rendkívül alacsony szinten sikerült tartani a tömeget. A mérlegen mindössze 1450 kilogrammot nyomó újdonságnak most először a komplett oldalajtajai is szénszálas anyagból készülnek.
Porsche
A 4 literes 6 hengeres szívó boxermotor 525 lóerős teljesítményt ad le a hátsó kerekekre, vagyis a GT3-hoz, illetve az előző GT3 RS-hez képest rendre 15, illetve 5 lóerős növekménynek lehetünk tanúi. A korábbi pletykákkal ellentétben a maximális fordulatszám nem emelkedett 9000-ről 9500-ra, ezt ugyanis az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normál nem tették lehetővé.
A hétfokozatú duplakuplungos automata váltós újdonság a GT3-énál rövidebb végáttételezéssel bír, 0-ról 100-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, és maximum 296 km/h-val képes száguldani.
Porsche
Porsche
A Porsche nem határozott meg konkrét gyártási mennyiséget, azonban a vásárlók így sem árt sietni a megrendeléssel, hogy bebiztosítsák maguknak a saját GT3 RS-üket. Melyért minimum 229 517 eurót, vagyis átszámítva mintegy 92,7 millió forintot kell fizetniük.
Az acél bukócsövet, hatpontos biztonsági övet és tűzoltó készüléket magába foglaló Clubsport csomagot kérésre ingyen adja a gyártó.
Porsche
A fényezetlen extra karbonelemekkel és szintén karbonból készített egyedi formájú bukócsővel támadó, versenyautósan kattintható váltófüleket felvonultató Weissach csomagért 27 000 eurót (10,9 millió forint) számítanak fel, és e mellé akár magnéziumból készült kovácsolt felniket is kérhetünk.
A könnyítő opciókkal mintegy 20 kilogrammal mérsékelhető a GT3 RS tömege.