szerző:
Tetszett a cikk?

Nem a legerősebb, és egyenesben sem feltétlenül a leggyorsabb a Porsche aerodinamikailag végletekig optimalizált újdonsága, de a kanyarokban verhetetlen.

A Porsche a közelmúltban több plugin hibrid és tisztán elektromos hajtásláncú modellel is előrukkolt, legújabb fejlesztése azonban nem egy ilyen politikailag korrekt termék, hanem egy a színtiszta vezetési élményről és a legjobb köridőkről szóló, közútra szabadított versenyautó.

A most leleplezett 911 GT3 RS azok számára készült, akik még a tavaly nyáron debütált 911 GT3-nál is egy kicsit keményebb, de még minden további nélkül rendszámozható sportkocsira vágynak.

Porsche

Az elöl található csomagteret kapásból elbukjuk, ide került ugyanis a motorsportból származó egyedi középső hűtőrendszer, melynek meleg levegőjét eddig még sosem látott kis középső-felső terelőszárnyak irányítják a kocsi oldalai felé.

És hogy ez a forró levegő ne áramoljon vissza a farmotor irányába, a fejlesztők két kis függőleges spoilert helyeztek a tető hátsó-oldalsó részére. Csak ezzel az aerodinamikai trükkel és a motor forró levegőtől történő megkímélésével körülbelül 20 extra lóerőt sikerült nyerni.

Porsche

Az alsó oldalsó hűtők elhagyásával bőven maradt hely az első kerekek mellett belül elhelyezett aktív légterelőknek, ezenkívül pedig még a futómű elemeit is úgy alakították ki, hogy azok miniszárnyakként tereljék a levegőt. Csak ezzel a megoldással 40 kilogrammnyi extra leszorítóerőre sikerült szert tenni.

A hatalmas hátsó szárny most először magasabbra emelkedik a tetővonalnál, és a Forma–1-es autókéhoz hasonló, kormányról vezérelhető DRS funkcióval is rendelkezik. Utóbbinak köszönhetően kanyarban maximális tapadás, egyenesben megnövelt végsebesség érhető el, illetve a speciális légfék funkciónak köszönhetően 200 km/h-ról 2,5 méterrel rövidebb fékút produkálható.

Porsche

200 km/h-nál 409 kilogrammos leszorítóerő ébred, vagyis kétszer nagyobb, mint az előd esetében, és háromszor nagyobb, mint amekkora leszorítóerőt az aktuális 911 GT3 termel. Sőt, 285 km/h tempónál az aerodinamikai szett már 860 kilogramm nyomja a kocsit az aszfaltra.

Érdekesség, hogy a 911 GT3 RS közúti használatra szánt gumikon magasabb kanyarsebességekre lehet képes, mint a slickekkel szerelt 911 GT3 Cup versenyautó.

A nyomtáv 29 milliméterrel nőtt a normál GT3-hoz képest, a futómű egy kicsit még keményebb lett, és a kormányon elhelyezett gombok révén akár menet közben is részletesen személyre szabható a viselkedése. Vezetési üzemmódból három áll rendelkezésre, Normal, Sport és Track, illetve a menetstabilizátor tíz fokozatban szabályozható.

Porsche

A GT3-énál erősebb fékrendszer elöl 408, hátul 380 milliméteres tárcsákat vonultat fel, felár ellenében 410-390 milliméteres kerámiakompozit technika is elérhető. Elöl 275/35 R20-as, hátul 335/30 R21-es gumikon gördül a GT3 RS.

A karbonszál széles körben történő használatával rendkívül alacsony szinten sikerült tartani a tömeget. A mérlegen mindössze 1450 kilogrammot nyomó újdonságnak most először a komplett oldalajtajai is szénszálas anyagból készülnek.

Porsche

A 4 literes 6 hengeres szívó boxermotor 525 lóerős teljesítményt ad le a hátsó kerekekre, vagyis a GT3-hoz, illetve az előző GT3 RS-hez képest rendre 15, illetve 5 lóerős növekménynek lehetünk tanúi. A korábbi pletykákkal ellentétben a maximális fordulatszám nem emelkedett 9000-ről 9500-ra, ezt ugyanis az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normál nem tették lehetővé.

A hétfokozatú duplakuplungos automata váltós újdonság a GT3-énál rövidebb végáttételezéssel bír, 0-ról 100-ra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, és maximum 296 km/h-val képes száguldani.

Porsche
Porsche

A Porsche nem határozott meg konkrét gyártási mennyiséget, azonban a vásárlók így sem árt sietni a megrendeléssel, hogy bebiztosítsák maguknak a saját GT3 RS-üket. Melyért minimum 229 517 eurót, vagyis átszámítva mintegy 92,7 millió forintot kell fizetniük.

Az acél bukócsövet, hatpontos biztonsági övet és tűzoltó készüléket magába foglaló Clubsport csomagot kérésre ingyen adja a gyártó.

Porsche

A fényezetlen extra karbonelemekkel és szintén karbonból készített egyedi formájú bukócsővel támadó, versenyautósan kattintható váltófüleket felvonultató Weissach csomagért 27 000 eurót (10,9 millió forint) számítanak fel, és e mellé akár magnéziumból készült kovácsolt felniket is kérhetünk.

A könnyítő opciókkal mintegy 20 kilogrammal mérsékelhető a GT3 RS tömege.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!