szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japán sportkocsi ezen nagyon megkímélt példányával kevesebb mint 8 ezer kilométert tettek csak meg.

A Honda először 1989 februárjában, a Chicagói Autószalonon tárta a nagyközönség elé vadonatúj sportautóját, az NSX-et, mely azonnal osztatlan sikert aratott. Az első példányok 1990-ben Japánban találtak gazdára, és a típus egészen 2005-ig gyártásban maradt, a második generációs változat pedig csak 2016-ban látta meg a napvilágot.

Ma már egyre nehezebb jó állapotban lévő, relatíve szerény futásteljesítményű elsőgenerációs NSX-et találni, most viszont felbukkant egy ilyen példány.

Collecting Cars
Collecting Cars

A mellékelt fotókon látható NSX 1992-ben hagyta el a gyártósort, és érdekessége, hogy eddig mindössze 7 669 kilométert hagyott maga mögött. Többek közt ez is indokolja, hogy új tulajdonosa nemrégiben 118 000 fontot, vagyis átszámítva mintegy 55 millió forintot fizetett a kocsiért.

Collecting Cars
Collecting Cars

A Berlina Black fényezésű, fekete utasterű autó középen elhelyezett 3 literes V6-os szívó benzinmotorja 274 lóerős teljesítménnyel és 285 Nm-es nyomatékkal bír, ami egy ötfokozatú kéziváltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.

Collecting Cars
Collecting Cars

Az 1370 kilogramm tömegű NSX VTEC motorja egészen 8000-es fordulatszámig elforgatható. A 16-17 colos kerekeken gördülő, alig 1,17 méter magas sportautó 5,7 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 270 km/h.

Collecting Cars
Collecting Cars

A típus fejlesztésében maga Ayrton Senna, háromszoros F1-világbajnok is részt vett, aki versenypályán konkrétan ilyen tempót diktált az NSX-ben gépészkedve.

Collecting Cars

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!