A Hungexpón február 9-12. megrendezett FeHoVa szakkiállításon nemcsak fegyverek, horgászeszközök és vadászkellékek, hanem különleges járművek is képviseltetik magukat.
Nemrégiben részletesen bemutattuk azt a Lewis Hamilton nevével fémjelzett és BMW-motorra épülő új terepjárót, az Ineos Grenadiert, melytől pár méterre egy ugyancsak igen exkluzív négykerekű tekinthető meg.
Mészáros Lőrinc vadászati cégének, a VÉRT Vadászati Kft.-nek a standjánál egy Brabus 800 Advanture XLP van kiállítva, mely a Mészáros M1 Autókereskedő Kft. M1 Flottájának tagja.
A tuningolt kocsi alapját az az általunk 422 lóerős G500-as úgymond "polgári" változatban letesztelt Mercedes G-osztály adja, melynek csúcsmodellje az 585 lóerős teljesítményű és 800 Nm nyomatékú AMG G63, amelyet szintén volt már alkalmunk kipróbálni.
Semjén Zsolt, Kovács Zoltán és Magyarország leggazdagabb álompárja, vagyis Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea is ott volt a nemzetközi fegyver, horgász és vadász seregszemlén. A hvg.hu-nak pedig a fotóriportere. Galéria.
A Magyarországon 79,2 millió forintos indulóáron jegyzett G63-as terepjáróra épül a pickuppá alakított Brabus 800 Adventure XLP, melyért alaphangon 250 millió forintnak megfelelő összeget kell a kasszában hagyni, de néhány extra megrendelésével könnyen magasabbra tornászható ez az összeg.
A két turbóval megfújt 4 literes V8-as benzinmotor jelen formájában kereken 800 lóerős teljesítményt ad le, a nyomaték pedig 1000 Nm-re van korlátozva a hajtáslánc kímélésére érdekében.
Az alapmodellnél 70 centiméterrel hosszabb, emelt futóműves és jelentősen kiszélesített Brabus 4,8 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra. Bár a kilométeróra egészen 300-ig van kalibrálva, a végsebesség elektronikusan 210 km/h-ra van korlátozva.
A városban 19,2 literes átlagfogyasztású, luxus utasterű pickup gyártó által megadott vegyes fogyasztása 15,5 liter benzin 100 kilométerenként.
Az átlag feletti fogyasztásban a 22 colos felnikre szerelt terepgumik is fontos szerepet játszanak, és akkor a 49 centiméteres hasmagasságról még nem is beszéltünk.
Az 5,32 méter hosszú, 2,1 méter széles és 2,26 méter magas Brabus 800 Advanture XLP tömege meghaladja a 2,9 tonnát.
A német tuningcég kínálatában ennél erősebb és drágább platós G-osztály is elérhető, emelt és ültetett futóművel egyaránt.
A mindössze 10 példányban készülő Brabus P900 Rocket Edition 4,5 literre felfúrt V8-asa 900 lóerős és 1250 Nm-es produkciót ad elő, melynek köszönhetően a 0-100-as sprintet 3,7 másodperc alatt abszolválja a 280 km/h végsebességű platós.

Korlátozott terepképességű, Autobahnra szánt csúcsmodell
Brabus
Ez esetben 300 millió forintot meghaladó összeg olvasható az árcédulán.
Egy selyemből készült klasszikusan elegáns darabbal ment biztosra Mészáros Lőrinc felesége.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.