Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"eb2e10bb-cef3-487a-ac12-f79497ddeb35","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"László András a Common Sense Societyben tevékenykedett, amit az amerikai konzervatív Federalist Society minden valószínűség szerint milliókkal támogatott.","shortLead":"László András a Common Sense Societyben tevékenykedett, amit az amerikai konzervatív Federalist Society minden...","id":"20250317_usaid-laszlo-andras-amerikai-tamogatas-federal-society-common-sense-society","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb2e10bb-cef3-487a-ac12-f79497ddeb35.jpg","index":0,"item":"4fed56f2-4c54-4f6f-b08b-152772c1c9f3","keywords":null,"link":"/itthon/20250317_usaid-laszlo-andras-amerikai-tamogatas-federal-society-common-sense-society","timestamp":"2025. március. 17. 11:22","title":"A USAID-et vizsgáló kormánybiztos egy olyan szervezetnek volt a tagja, amelyik amerikai támogatással igyekezett befolyásolni a magyar alkotmányozást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59be8f43-6c9a-4498-ace1-b3e7d661a69b","c_author":"HVG","category":"360","description":"A regényben az apja magnóra mondja a családi legendákat és az addig eltitkolt részleteket.","shortLead":"A regényben az apja magnóra mondja a családi legendákat és az addig eltitkolt részleteket.","id":"20250317_hvg-Marianna-D-Birnbaum-Apu-regeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59be8f43-6c9a-4498-ace1-b3e7d661a69b.jpg","index":0,"item":"e296c6f1-6875-4c0b-bb53-185fbb18c191","keywords":null,"link":"/360/20250317_hvg-Marianna-D-Birnbaum-Apu-regeny","timestamp":"2025. március. 17. 16:00","title":"Szülei életvégi monológjaival önmagának is emléket állított a nemrég elhunyt Marianna D. Birnbaum","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e166742-ad44-463d-ada5-bccb29bc22af","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz elnök a Donald Trumppal folytatott megbeszélése folyamán megállapodás született arról, hogy 30 napon át egyik fél sem támadja a másik energiainfrastruktúráját.","shortLead":"Az orosz elnök a Donald Trumppal folytatott megbeszélése folyamán megállapodás született arról, hogy 30 napon át egyik...","id":"20250318_putyin-trump-megbeszeles-tuzszunet-feltetelek-haboru-ukrajna-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e166742-ad44-463d-ada5-bccb29bc22af.jpg","index":0,"item":"da06a294-a520-4ec5-986c-3e9cf87bcc25","keywords":null,"link":"/vilag/20250318_putyin-trump-megbeszeles-tuzszunet-feltetelek-haboru-ukrajna-ebx","timestamp":"2025. március. 18. 19:18","title":"Kreml: Putyin már az ukrajnai mozgósítás leállítását is a tűzszünet feltételéül szabta Trumpnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2512896e-a6ad-4071-820f-b7071d91bfcc","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Szerbiában több mint egy évtizede egy autoriter elnöki rendszer van, amely a klienseken és a nacionalizmuson alapul. Aleksandar Vučić sokáig stabilan tartotta magát a hatalomban, de most a diákok országos utcai tüntetésekkel sikeresen kihívást intéznek ellene, írja Armina Galinas történész.","shortLead":"Szerbiában több mint egy évtizede egy autoriter elnöki rendszer van, amely a klienseken és a nacionalizmuson alapul...","id":"20250317_lapszemle-szerbia-nzz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2512896e-a6ad-4071-820f-b7071d91bfcc.jpg","index":0,"item":"625af3a8-632e-4151-a998-4db6b6c06d83","keywords":null,"link":"/360/20250317_lapszemle-szerbia-nzz","timestamp":"2025. március. 17. 06:54","title":"Neue Zürcher Zeitung-vendégkommentár: Európa tanulhat a szerb diákoktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef56ad53-2776-4b39-98a2-675fd2c7bd6b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfi és a nő Isten képmását hordozza, méltóságát ezért tőle kapja – írja Fabiny Tamás.","shortLead":"A férfi és a nő Isten képmását hordozza, méltóságát ezért tőle kapja – írja Fabiny Tamás.","id":"20250317_fabiny-tamas-puspok-orban-beszed-poloska-teologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef56ad53-2776-4b39-98a2-675fd2c7bd6b.jpg","index":0,"item":"902c4542-82bf-4998-845b-34557fc4691f","keywords":null,"link":"/itthon/20250317_fabiny-tamas-puspok-orban-beszed-poloska-teologia","timestamp":"2025. március. 17. 14:40","title":"Fabiny püspök Orbán poloskás beszédéről: Egy keresztény politikust éppen a hite kell hogy megvédjen attól, hogy ilyen súlyos kifejezésekkel éljen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a9ce8f3-6930-4fe8-840c-4d7eb5670662","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az alacsony számok mutatják a teljes Volkswagen-csoport gyengélkedését. Az autógyártás viszont jól muzsikál Győrben.","shortLead":"Az alacsony számok mutatják a teljes Volkswagen-csoport gyengélkedését. Az autógyártás viszont jól muzsikál Győrben.","id":"20250318_2009-es-szintre-esett-vissza-a-gyori-Audiban-a-motorgyartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a9ce8f3-6930-4fe8-840c-4d7eb5670662.jpg","index":0,"item":"b27372a5-3c5f-4947-a813-ccb15fa9ddce","keywords":null,"link":"/kkv/20250318_2009-es-szintre-esett-vissza-a-gyori-Audiban-a-motorgyartas","timestamp":"2025. március. 18. 13:04","title":"Csökkent a győri Audi bevétele, 2009-es szinten a motorgyártás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fa4f46a-c415-44a3-9d91-7ea67a4b663d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Alekszandar Vucsics egy tucatnyi újságíróval látogatott a belgrádi kórházba, akik a bekötözött sérülteket is végigfotózták.","shortLead":"Alekszandar Vucsics egy tucatnyi újságíróval látogatott a belgrádi kórházba, akik a bekötözött sérülteket is...","id":"20250318_alekszandar-vucsics-macedon-diszkotuz-serultek-korhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fa4f46a-c415-44a3-9d91-7ea67a4b663d.jpg","index":0,"item":"69743bd5-6173-4ce3-87da-9370559163de","keywords":null,"link":"/vilag/20250318_alekszandar-vucsics-macedon-diszkotuz-serultek-korhaz","timestamp":"2025. március. 18. 09:43","title":"A családtagokat nem, a szerb elnököt beengedték az észak-macedóniai diszkótűz sérültjeihez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26be9194-9752-43f8-9162-aeb269c798ee","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Renault 5 után egy újabb legendás francia típus is feltámad, megkezdődött a Renault 4 értékesítése.","shortLead":"A Renault 5 után egy újabb legendás francia típus is feltámad, megkezdődött a Renault 4 értékesítése.","id":"20250317_ujabb-retrojargany-feny-derult-a-vadonatuj-renault-4-e-tech-arara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26be9194-9752-43f8-9162-aeb269c798ee.jpg","index":0,"item":"ba7737a2-8cfc-4b31-824a-057b2640fdb3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250317_ujabb-retrojargany-feny-derult-a-vadonatuj-renault-4-e-tech-arara","timestamp":"2025. március. 17. 07:21","title":"Újabb retrójárgány: fény derült a vadonatúj Renault 4 árára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A "villámgyorsan húzódj le előlem" jegyében fogant, sokakat egyenesen elrettentő külső mögött politikailag teljesen korrekt zéró emissziós technika rejtőzik, és akkor a high-techtől tocsogó luxus utastérről még nem is beszéltünk. Kipróbáltuk az i7-es BMW-t.
Az új 7-es BMW egy jelenség. Egy minden mástól teljesen eltérő karakterű luxusszedán. Egy mosásban picit összement Rolls-Royce, melynek láttán egyesek instant izgalomba jönnek, mások viszont a DNS-ük szintjén összerezzenve riadtan fordulnak el.
Ha melléparkol egy A8-as Audi, akkor az elmúlt 6 évben alaposan megfáradt külsejű ingolstadti csúcsbombázó olyan ásítóan unalmasnak tűnik, hogy szinte észre sem venni a jelenlétét.
A Mercedes S-osztály esetében már más a helyzet, a konzervatív értékrendű szemlélődők sokkal inkább a stuttgarti zászlóshajó finoman lágy vonalvezetésén legeltetik a szemüket, semmint a baltával faragott "forwardista" 7-es BMW-n.
A müncheniek újdonsága megosztó lett – nem kicsit, nagyon. A célját viszont eléri, szinte mindenki vele foglalkozik, és ez alól mi sem jelentünk kivételt. Teszten a teljesen új 7-es BMW tisztán elektromos változata, az i7.
László Ferenc
Más utakon
A következő generációs A8 és annak elektromos verziója várhatóan csak jövőre lát majd napvilágot. A 2020-ban debütált aktuális S-Klasse mellett egy hasonló méretű luxus villanyautó is található a Mercedes kínálatában, ami nem más, mint a lehető legkisebb légellenállás jegyében fogant, szappantartó formájú EQS.
A BMW másképp közelítette meg a témát. Elkészítette az új 7-est, mely belsőégésű motoros flagshipből i7 néven tisztán elektromos verziót is piacra dobott.
László Ferenc
A formatervet felesleges magyarázni, a frontrész láttán már nem is a szokásosan hatalmas vese, hanem sokkal inkább a két részre osztott egyedi első lámpa láttán hőkölünk vissza. A 7-esnek jól állnak a sötét fényezések, ez esetben ugyanis kevésbé feltűnő a tompított- és távolsági fényt felvonultató alsó fényszóró szekció.
A Rolls-Royce-okéhoz enyhén hasonló profilt hatalmas felületek uralják, kevés a formai trükk, a kilincsek süllyesztettek, a kerekek kiviteltől függően 19-21 colosak. A vékonyka hátsó lámpákat kapott i7 légellenállása nem különösebben jó, a 0,24-es érték elmarad az EQS 0,20-as rekordjától.
László Ferenc
És hogy mekkora az új 7-es? Konkrétan hatalmas! Az egyetlen 5,39 méter hosszú változatban gyártott modell 13 centiméterrel nagyobbra nyúlik, mint az elődjéből készített hosszított tengelytávú kivitel, és csak 15,5 centiméterrel rövidebb a Rolls-Royce Ghost alapmodelljénél.
Tengelytáv fronton viszont csak 8 centiméterrel maradunk el a Ghosttól, így aztán jól jön az összkerék-kormányzás. Utóbbi egyébként csak 3,5 fokban fordítja el a hátsó kerekeket, szemben az EQS 10 fokos értékével.
László Ferenc
Luxusorgia
Az utastérben mind elöl, mind hátul kiválóan el lehet férni, a legtöbb helye a jobb hátul helyet foglaló főnöknek jut, aki gombnyomásra előre tudja küldeni az összecsukható anyósülést, és ezután akár fel is polcolhatja a lábait.
A 3-as szintű önvezetésre képes, 5G-képes eSIM-mel felvértezett új 7-es BMW alul enyhén csapott kormánya mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző 14,9 colos képátlójú és a gyártó 8-as szoftvere fut rajta, mely hamarosan 8.5-re fog frissülni.
László Ferenc
A high-tech feelingről többek közt az ajtókon és a műszerfalon is végigfutó színes fénycsík gondoskodik, bár az EQS-féle triplakijelzős Hyperscreen mintha egy kicsit nagyobbat ütne e tekintetben. Alapáras tétel a négyzónás klíma és a szélvédőre vetítő HUD, a kiterjesztett valóság-alapú navigációért viszont felárat kérnek el.
A hátsó ajtókban 5,5 colos színes érintőpanelek találhatók, melyekhez hasonlóval eddig még nem találkoztunk. Segítségükkel nemcsak a motoros mozgatású árnyékolók és az ülések beállításai érhetők el, hanem többek közt a klíma és a hi-fi is vezérelhető.
László Ferenc
László Ferenc
Ha esetleg nem bízunk a 18 hangszórós 655 W-os alap hi-fi-ben, akkor 2,2 millió forintért 36 hangszórós 1 965 W-os rendszer is rendelhető, ez esetben a fejtámlákból is árad a muzsika, illetve opcionálisan a zenének megfelelően vibrál az ülés.
Az elektromos mozgatású és természetesen soft-close ajtók kilincsekkel, az ajtón lévő gombokkal, a műszerfalon lévő gombokkal és menüből is nyithatók/csukhatók, illetve a szóban kimondott vezényszavakból is értenek. Nem mellesleg ultrahangos szenzorok gondoskodnak arról, hogy ne vágódjanak neki semminek.
Magyarországon egyelőre még nem rendelhető a közel 2 millió forintos 31,3 colos hatalmas 8K panel, mely a tetőből nyílik le a hátul helyet foglalók nagy örömére. Kár, hogy nincs digitális belső visszapillantó-tükör, így ugyanis aktív 8K mozi esetén a sofőrnek középen nincs rálátása a mögöttes forgalomra, illetve a jobb oldali tükröt teljesen kitakarja az előreküldött összehajtott anyósülés.
A hangulatvilágítás minden korábbinál jobban személyre szabható, az apró LED-ek többek közt a hatalmas panorámaüveget is látványosan megvilágítják. Íme néhány egyedi színvilág:
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Arrébb lehet vele állni
A 258 és 313 lóerős villanymotorok 544 lóerős összteljesítménye mellé 745 Nm-es nyomaték társul, a menetdinamikára nem sok panasz lehet. Számháborúba viszont nem az i7-essel vágnánk bele, mert a 4,7 másodperces 0-100-as érték ma már nem túl combos, az 523 lovas EQS 580 például 4,3 másodperc alatt megoldja ugyanezt a feladatot.
De nyugalom, érkezőben az M70-es sportverzió, bár ennek 660 lóereje kicsit kevésnek tűnik az AMG EQS 53-féle 761 lóerős produkció ismeretében.
László Ferenc
Persze mit sem ér a hatalmas teljesítmény, ha a futómű és a kormányzás nem ér fel hasonlóan magas szintre, és e tekintetben az i7 alaposan feladja a leckét. A 2,7 tonnás irgalmatlan nagy tömeget ügyesebben palástolja, mint az EQS, a vezetési élmény egyértelműen jobb az i7-esben, de például a rekuperációt ügyesebben oldották meg a stuttgartiak, a Merciben finomabban adagolható a fék, kicsit jobb a fékérzet.
Az adaptív légrugózás igyekszik minden úthibát eltűntetni, a kormányzás pontos, de persze kicsit szintetikus érzetet kelt, a masszív szigetelésekkel kombinált elektromos hajtás miatt pedig minden sebességtartományban síri csend honol az utastérben.
László Ferenc
Ez már egy olyan 7-es, melyből nem feltétlenül hiányoljuk a 6, 8 esetleg 12 henger duruzsolását, de a villanymotorokkal kevésbé szimpatizálók azért még soros 6 hengeres dízel, illetve plugin hibrid benzines hajtásláncokra is lecsaphatnak, 299-571 lóerő mellett.
Az i7-be sem gázolajat, sem benzint nem kell, nem lehet tankolni, elektromos energiát viszont annál többet. A bruttó 105,7, nettó 101,7 kWh kapacitású akkumulátor elvileg 624 kilométeres WLTP-hatótávot biztosít, a gyakorlatban viszont sokkal inkább 400-450 kilométerre lehet számítani. Sőt, ha a 240 km/h-ra korlátozott végsebességet feszegetjük, ennél is gyakrabban töltőre kell dugni az i7-et.
Remek dolog, hogy 22 kW-os AC-töltővel 5,5 óra alatt megvan egy teljes töltés, aminél már csak a maximum 195 kW-ra képes DC-töltés jobb, ez esetben ugyanis alig több mint 30 perc kell egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltéshez. Egy évig ingyen jár az Ionity villámtöltés, csakúgy, mint az EQS-ekhez.
–: megosztó formaterv, a tömeg lehetne szerényebb, a hatótáv pedig nagyobb.
Amennyiben bejön az új 7-es BMW külseje, akkor kapásból nyert ügyünk van, a gyártó új luxusszedánjában garantáltan nem fogunk csalatkozni. Ha véleményesnek találjuk a formatervet, akkor is érdemes elgondolkozni az új 7-esen, mert amúgy hagyományos értelemben vett autóként és süppedős szőnyegű gördülő luxusnappaliként elképesztően elemében van.
Nem állítanánk, hogy az S-osztályos Mercedes vásárlói nagy tömegekben fognak benyitni a BMW kereskedésekbe, de az Audinak nagyon komolyan oda kell tennie magát az új A8-assal, ha nem szeretne komoly pofonba futni.
A BMW i7 xDrive 60 52,1 millió forinton nyit, a már-már túlságosan jól felszerelt tesztautó árcéduláján 71,3 millió forintos összeg szerepel. Nem kis összegek ezek, azonban a hasonlóan erős Mercedes EQS alaphangon 62,4 millió forintba kerül.
László Ferenc
Az i7-nél 460 kilogrammal könnyebb és igen kiváló dízelnek ígérkező 740d 40,1 millió forinton nyit, a plugin hibrid benzines 7-esekért pedig minimum 44,5-53,2 millió forintot kell a kasszában hagynunk. Ezek közös vonása az összkerék-hajtás és a nyolcfokozatú automata váltó.
A benzines flagship, a 760i xDrive Európában sajnos nem kapható. Ebben egyébként már nem a korábbi 6,6 literes biturbó V12-es egység rejtőzik, hanem egy 4,4 literes biturbó V8-es erőforrás, mely 544 lóerőt állít csatasorba.
Hatalmas mint egy hosszan elnyúló alacsonyabb hegyvonulat. Nehéz, mint az ólom. És akkorát üt, mint egy dupla dupla eszpresszó. Ez a Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+, mely e mellett földöntúli luxussal kényeztet és elvileg ugyebár megmenti a bolygónkat.
Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban a BMW valaha készült legnagyobb nyomatékú sorozatgyártású modellje, az ólomnehéz hegyomlásnyi mivolta ellenére rakétaként gyorsuló iX M60, melynek utastere már-már földöntúli luxussal kényeztet.