Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Két turbó segíti a W221-es S-Klasse legkisebb motorja presztízsének legalább minimális mértékben történő növelését.
Az általunk is alaposan letesztelt aktuális S-osztály legkisebb benzines és dízel motorjai 3 literes lökettérfogattal és 6 hengerrel rendelkeznek. A 313+23 lóerős lágyhibrid és hátsókerék-hajtású S350d 40,2 millió forinton nyit, a 381+23 lovas szintén lágyhibrid összkerekes S450 alapára pedig 44,1 millió forint.
4 hengeres motor nincs a kínálatban, egyszerűen túlságosan rangon aluli lenne az S-osztályhoz, azonban korábban létezett ilyen kivitel.
A stuttgarti gyártó 2011-ben dobta piacra a 2013-ig forgalmazott S250 CDI-t, melynek "szíve" egy mindössze 2143 köbcentiméteres turbódízel egység.
A két turbóval megfújt gázolajos erőforrás 204 lóerős teljesítménye és kereken 500 Nm-es nyomatéka egy hétfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.
Az 5,7 literes átlagfogyasztású modell 8,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-ra és 240 km/h a végsebessége.
A típus 12 évvel ezelőtt 20 millió forint körüli áron debütált Magyarországon. Ugyanebben az S-osztályban a 3 literes V6-os dízelmotor 235-258 lóerőt, illetve 540-620 Nm-t tudott – kellemesebb orgánum mellett.
Cikkünk írásakor egyetlen eladó Mercedes S250 CDI-t találtunk itthon, mely 2012 óta 295 ezer kilométert futott példányért 5,9 millió forintot kérnek. Németországban az ilyen régi 4 hengeres S-Klassék ára 15-20 ezer euró (5,7-7,6 millió forint) magasságában mozog.
A W222-es utódmodellt is szerelték 4 hengeres motorral, a 2014-2017 között gyártott S300h 2,1 literes dízelmotorra épülő, 4,4 literes átlagfogyasztású hibrid hajtáslánca 204+27 lóerős teljesítményű.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.