szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Kia hivatalosan is bemutatta a három üléssoros EV9 legnagyobb teljesítményű sportos változatát.

A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni a Kia legnagyobb elektromos autójaként jegyzett EV9-et, mely 5,01 méter hosszú és 3,1 méteres tengelytávolságú SUV-ban egyszerre akár 6-7 személy is helyet foglalhat.

Kia EV9
László Ferenc

Eddig a 33,7 millió forintos alapárú e384 AWD kivitel jelentette a csúcsot EV9 fronton, melynek 384 lóereje és 700 Nm-es nyomatéka 5,3 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé, miközben a végsebesség 200 km/h-ra van korlátozva.

És most itt a megnövelt teljesítményű új sportverzió, a többek közt a Nordschleifén is tesztelt EV9 GT:

Kia EV9 GT
Kia
Kia EV9 GT
Kia

A hátsó kerekeket egy 367 lóerős, az elsőket pedig egy 218 lovas villanymotor hajtja, amiből az EV6 GT-hez hasonlóan 585 lóerős összteljesítmény következne, de a gyártó 508 lóerőre korlátozta a hajtásláncot.

A 21 colos kerekekkel szerelt újdonság 4,3 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 96 km/h-ra, a minden körülmények mellett korrekt lassításról megerősített fékrendszer gondoskodik, ezenkívül pedig az adaptív futómű mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Kia EV9 GT
Kia
Kia EV9 GT
Kia

A vezetési élmény fokozása érdekében az általunk már alaposan letesztelt Hyundai Ioniq 5 N-hez hasonlóan virtuális váltási lehetőséget, illetve benzines autókéhoz hasonló opcionális motorhangot is kapunk.

A hatótávról egyelőre nem szól a fáma, az viszont már biztos, hogy a 800 V-os telep akár 25 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra. A 203-384 lovas normál EV9 99,8 kWh kapacitású akkumulátora kiviteltől függően 505-563 kilométeres hatótávolságot biztosít.

A Dél-Koreában gyártott, egyelőre ismeretlen árú Kia EV9 GT forgalmazása 2025 második felében kezdődik meg.

Kia EV9 GT
Kia
Kia EV9 GT
Kia
Kia EV9 GT
Kia
Kia EV9 GT
Kia
Kia EV9 GT
Kia
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!