szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Félmilliós kapacitásuk már így is lesz, de tovább terjeszkednének.

A kínai BYD a Reuters értesülése szerint fontolgatja, hogy Németországban indítaná el harmadik európai összeszerelő üzemét. Az európai terjeszkedés célja, hogy elkerülje az EU által Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett vámokat, és növelje a helyi gyártású autók versenyképességét.

Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke korábban megerősítette, hogy a vállalat egy harmadik európai üzem létrehozását tervezi, bár a végleges helyszín még nem dőlt el. Egy vállalathoz közel álló forrás szerint Németország az egyik legesélyesebb opció, ugyanakkor a magas munkaerő- és energiaköltségek, valamint az alacsonyabb termelékenység miatt még folynak a belső viták a döntésről.

A BYD figyelembe veszi a politikai környezetet is, és nem tervez beruházást olyan EU-tagállamokban, amelyek támogatták az importvámokat Kínából érkező elektromos autókra. Ezért például Olaszország és Franciaország hátrányba került a helyszínválasztásnál. A vállalat számára fontos a márka beágyazása az európai piacra, ezért nyugati üzemek felvásárlását is vizsgálja, különösen németországi Volkswagen-gyárakét, amelyek bezárásra várhatnak. A német gazdaságpolitikai környezet is kedvező lehet a BYD számára, mivel a kormány várhatóan adócsökkentésekkel és autóipari beruházásokat ösztönző intézkedésekkel támogatja a szektort.

5 perc, 300 km: új szintre emeli az autótöltést a BYD

Ehhez persze egy új platform is kell az autókban.

A BYD magyarországi üzemében 2025 októberében, míg törökországi gyárában 2026 márciusában indulhat meg a termelés, és ha mindkét gyár teljes kapacitáson működik, évente 500 000 autót tudnak majd gyártani.

A vállalat nemcsak teljesen elektromos, hanem hibrid járművek gyártásával is növelni kívánja európai eladásait. Az S&P Global Mobility előrejelzése szerint a BYD európai értékesítése 2025-ben 186 000 darabra nőhet, és 2029-re várhatóan 400 000 körüli szintre stabilizálódik. A vállalat végső döntése a németországi beruházásról az európai értékesítési teljesítményétől, valamint a magyar és török üzemek kapacitáskihasználásától is függ majd.

Kínai autókat is gyártanának az európai Volkswagen-üzemekben?

Ha Kínában csinálnak hasonlót, akkor Európában miért ne?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!