„Nulla érdeklődés” – a Ferrari elhalasztja második elektromos autója érkezését
Az elsőt viszont bemutatják idén.
HVG
A Ferrari a jelek szerint elhalasztja második, sorozatgyártásra szánt elektromos autójának bemutatását: az eredetileg jövőre tervezett premier 2028-ra csúszhat – írja a Reuters belső forrásokra hivatkozva. A háttérben a piaci érdeklődés szinte teljes hiánya áll: az egyik informátor „nulla keresletről” beszélt.
Az első elektromos Ferrari egy limitált kiadású modell lesz. Ez szimbolikusan teljesíti majd a márka ígéretét, amely szerint 2026-ig megjelenik az első EV-modelljük. A másodikból évi 5000–6000 darabot terveztek gyártani – ez a Ferrari szokásos éves volumentartománya –, de a jelenlegi piaci környezetben nem tartják reálisnak ezt a célt.
A döntés nem példa nélküli: a Lamborghini 2028 helyett csak 2029-ben mutatja be első elektromos modelljét, a Maserati pedig teljesen elvetette az MC20 EV változatát. Az elektromos sportautók piacán tapasztalható bizonytalanság nemcsak technológiai, hanem vásárlói oldalon is jelentkezik, amit még Mate Rimac is elismer, pedig az ő cége gyártja a 1914 lóerős Neverát.
A Ferrari közben folytatja a fejlesztéseket – például szabadalmat jegyzett be egy virtuális motor- és váltórendszerre –, de a halasztás mögött egyértelműen az áll, hogy nem akarják túl korán piacra vinni azt, amire egyelőre nincs fizetőképes kereslet.
Egy lecsúszott zsákfaluban játszódik, ahhoz képest mégis meglepően pozitív kicsengésű a Loupe Színházi Társulás Az éjjel soha nem érhet véget című bemutatója. De mit jelent itt a fociultrák kedvenc dala? Kritika.