„Úgy volt, hogy ma is megyek Munkácsra, de a történtek után: dehogyis megyek"
Ezek után bármi megtörténhet, nem tudom, mi van a nagy hóhér fejében – vélekedett egyik munkácsi forrásunk.
Az elsőt viszont bemutatják idén.
A Ferrari a jelek szerint elhalasztja második, sorozatgyártásra szánt elektromos autójának bemutatását: az eredetileg jövőre tervezett premier 2028-ra csúszhat – írja a Reuters belső forrásokra hivatkozva. A háttérben a piaci érdeklődés szinte teljes hiánya áll: az egyik informátor „nulla keresletről” beszélt.
Az első elektromos Ferrari egy limitált kiadású modell lesz. Ez szimbolikusan teljesíti majd a márka ígéretét, amely szerint 2026-ig megjelenik az első EV-modelljük. A másodikból évi 5000–6000 darabot terveztek gyártani – ez a Ferrari szokásos éves volumentartománya –, de a jelenlegi piaci környezetben nem tartják reálisnak ezt a célt.
A döntés nem példa nélküli: a Lamborghini 2028 helyett csak 2029-ben mutatja be első elektromos modelljét, a Maserati pedig teljesen elvetette az MC20 EV változatát. Az elektromos sportautók piacán tapasztalható bizonytalanság nemcsak technológiai, hanem vásárlói oldalon is jelentkezik, amit még Mate Rimac is elismer, pedig az ő cége gyártja a 1914 lóerős Neverát.
A Ferrari közben folytatja a fejlesztéseket – például szabadalmat jegyzett be egy virtuális motor- és váltórendszerre –, de a halasztás mögött egyértelműen az áll, hogy nem akarják túl korán piacra vinni azt, amire egyelőre nincs fizetőképes kereslet.
Ezek után bármi megtörténhet, nem tudom, mi van a nagy hóhér fejében – vélekedett egyik munkácsi forrásunk.
Szerdán tűnt el egy kéthetes kisfiú Nagydorogon. A rendőrség már csak a gyerek holttestét találta meg.
A londoni nagykövetségen elsőbeosztotti státuszba került Németh Norbert – ez a pozíció elvileg a diplomáciai szakma egyik csúcsa.