„Nem akarhatnak több ezer békés polgárt erővel szétkergetni” – politikai elemzők a betiltott Pride-ról
Mi lenne, ha a kormány csöndben kiszállna a csatából vagy épp ellenkezőleg, még jobban beleállna?
Nem találják a kiutat az évek óta tartó válságból.
A világ negyedik legnagyobb autógyártója, a Stellantis komolyan mérlegeli a Maserati márka jövőjét – értesült a Reuters két, belső forrásból. Bár a hivatalos álláspont szerint „a Maserati nem eladó”, a háttérben már hónapok óta zajlanak a stratégiai egyeztetések, melyekbe a McKinsey tanácsadócéget is bevonták.
A Stellantis 14 márkát kezel – köztük a Jeepet, a Peugeot-t, az Alfa Romeót és a Chrysler-t –, és több elemző szerint túl sok márkát próbál életben tartani, ami rontja a vállalat nyereségességét.
A Maserati 2024-ben 11 300 járművet adott el világszerte, ami több mint 50 százalékos visszaesés az előző évhez képest, ráadásul az üzemi veszteség elérte a 260 millió eurót.
A vállalat új vezérigazgatója, Antonio Filosa hamarosan bemutatja a Maserati jövőjére vonatkozó új üzleti tervet, de a Stellantis igazgatótanácsa állítólag megosztott: egyes tagok szerint az eladás lenne a racionális döntés, míg mások a márka presztízsértéke miatt tartanák meg.
A kínai autógyártók – például a Geely vagy a Chery – potenciális vevőként merülhetnek fel, hasonlóan ahhoz, ahogy a Geely 2010-ben felvásárolta a Volvo Cars-t. Az ügy még korai szakaszban van, de a Maserati sorsa újabb példa lehet arra, hogyan próbálják az európai gyártók alkalmazkodni a globális piaci nyomáshoz és az amerikai vámintézkedésekhez.
Mi lenne, ha a kormány csöndben kiszállna a csatából vagy épp ellenkezőleg, még jobban beleállna?
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az OKSZ főtitkára szerint a kiskereskedőket hasonló ideológiai előítéletek sújtják, mint az 1960-as években.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.