Bár hivatalosan nem eladó a Maserati, mégis megtörténhet

Nem találják a kiutat az évek óta tartó válságból.

  • HVG HVG
Bár hivatalosan nem eladó a Maserati, mégis megtörténhet

A világ negyedik legnagyobb autógyártója, a Stellantis komolyan mérlegeli a Maserati márka jövőjét – értesült a Reuters két, belső forrásból. Bár a hivatalos álláspont szerint „a Maserati nem eladó”, a háttérben már hónapok óta zajlanak a stratégiai egyeztetések, melyekbe a McKinsey tanácsadócéget is bevonták.

A Stellantis 14 márkát kezel – köztük a Jeepet, a Peugeot-t, az Alfa Romeót és a Chrysler-t –, és több elemző szerint túl sok márkát próbál életben tartani, ami rontja a vállalat nyereségességét.

A Maserati 2024-ben 11 300 járművet adott el világszerte, ami több mint 50 százalékos visszaesés az előző évhez képest, ráadásul az üzemi veszteség elérte a 260 millió eurót.

A vállalat új vezérigazgatója, Antonio Filosa hamarosan bemutatja a Maserati jövőjére vonatkozó új üzleti tervet, de a Stellantis igazgatótanácsa állítólag megosztott: egyes tagok szerint az eladás lenne a racionális döntés, míg mások a márka presztízsértéke miatt tartanák meg.

A kínai autógyártók – például a Geely vagy a Chery – potenciális vevőként merülhetnek fel, hasonlóan ahhoz, ahogy a Geely 2010-ben felvásárolta a Volvo Cars-t. Az ügy még korai szakaszban van, de a Maserati sorsa újabb példa lehet arra, hogyan próbálják az európai gyártók alkalmazkodni a globális piaci nyomáshoz és az amerikai vámintézkedésekhez.