szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Nagy kérdés, van-e innen visszaút?

A Maserati eladásai drámai mértékben visszaestek: 2024-ben a korábbi évhez képest 57 százalékkal kevesebb, mindössze 11 300 járművet adott el a márka, és a csökkenő trend 2025-ben is folytatódik. Az idei első negyedévben további 48 százalékos visszaesést regisztráltak, csupán 1700 eladott autóval, így a Maserati a Stellantis portfóliójának legrosszabbul teljesítő márkájává vált. A gyártó 260 millió eurós működési veszteséggel zárta az évet, miközben a konkurens Ferrari jóval drágább modelljeiből is többet tudott értékesíteni.

Maserati azt tanácsolta a dolgozóinak, hogy menjenek Szerbiába dolgozni

Luxusautók helyett városi kisautókat szerelhetnek.

A helyzetre reagálva Santo Ficili vezérigazgató már korábban bejelentette: a Maserati átalakuláson megy keresztül, amelynek célja, hogy 2026-ra ismét nyereséges legyen a márka. Az átalakítás része egy új belső csapat felállítása, a kereskedőkkel való kapcsolatok rendezése, valamint marketinghibák kijavítása, sőt az árak csökkentésének lehetőségét sem zárták ki – írja a Reuters.

A Stellantis, a márka anyacége a McKinsey tanácsadó céget bízta meg a Maserati és az Alfa Romeo jövőjének vizsgálatával, ami eladási pletykákat is elindított. Ficili egyértelművé tette: a Stellantis továbbra is elkötelezett a Maserati iránt. Ezt hivatalos levélben is megerősítette az Uilm szakszervezetnek, válaszul azok aggodalmaira. A vezérigazgató szerint az USA továbbra is kulcsfontosságú piac marad a márka számára, noha az amerikai Trump-vámok további kihívások elé állítják a céget. Új modellek bemutatása jelenleg nincs tervben, a vállalat a tavaly felfüggesztett üzleti terv újragondolásán dolgozik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!