Történelmi mélyponton a Maserati, alig 1700 darab autót adtak el idén
Nagy kérdés, van-e innen visszaút?
HVG
A Maserati eladásai drámai mértékben visszaestek: 2024-ben a korábbi évhez képest 57 százalékkal kevesebb, mindössze 11 300 járművet adott el a márka, és a csökkenő trend 2025-ben is folytatódik. Az idei első negyedévben további 48 százalékos visszaesést regisztráltak, csupán 1700 eladott autóval, így a Maserati a Stellantis portfóliójának legrosszabbul teljesítő márkájává vált. A gyártó 260 millió eurós működési veszteséggel zárta az évet, miközben a konkurens Ferrari jóval drágább modelljeiből is többet tudott értékesíteni.
Luxusautók helyett városi kisautókat szerelhetnek.
A helyzetre reagálva Santo Ficili vezérigazgató már korábban bejelentette: a Maserati átalakuláson megy keresztül, amelynek célja, hogy 2026-ra ismét nyereséges legyen a márka. Az átalakítás része egy új belső csapat felállítása, a kereskedőkkel való kapcsolatok rendezése, valamint marketinghibák kijavítása, sőt az árak csökkentésének lehetőségét sem zárták ki – írja a Reuters.
A Stellantis, a márka anyacége a McKinsey tanácsadó céget bízta meg a Maserati és az Alfa Romeo jövőjének vizsgálatával, ami eladási pletykákat is elindított. Ficili egyértelművé tette: a Stellantis továbbra is elkötelezett a Maserati iránt. Ezt hivatalos levélben is megerősítette az Uilm szakszervezetnek, válaszul azok aggodalmaira. A vezérigazgató szerint az USA továbbra is kulcsfontosságú piac marad a márka számára, noha az amerikai Trump-vámok további kihívások elé állítják a céget. Új modellek bemutatása jelenleg nincs tervben, a vállalat a tavaly felfüggesztett üzleti terv újragondolásán dolgozik.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.