Kamu V8 hanggal és 1000 lóerővel támad az első elektromos Porsche Cayenne

A Cayenne Electric az eddigi elektromos Porschéktól eltérő motorhangokat ad ki a hangszóróiból.

  • HVG HVG
Kamu V8 hanggal és 1000 lóerővel támad az első elektromos Porsche Cayenne

Az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új Porsche Cayenne Electric első nyilvános szerepléseire nemrégiben került sor, és bár a hivatalos leleplezésre egy keveset még várnunk kell, egyre több információ áll rendelkezésünkre a német gyártó lokálisan zéró emissziós új SUV-járól.

A belépőszintű modell várhatóan 400 lóerő körüli teljesítményű lesz, a középkategóriás S kivitel 600 lóerővel gyötri majd a négy abroncsát, a Turbo nevet viselő csúcsmodell pedig körülbelül 1000 lóerőt szabadít majd rá az aszfaltra.

Porsche Cayenne Electric
Porsche

A korábbi elektromos Porschéktól, így például az általunk nemrégiben alaposan letesztelt 639 lóerős Macan Turbótól eltérően akár kamu V8-as motorhanggal is szolgál majd a Cayenne Electric, melynek hatótávja várakozások szerint 600 kilométer magasságában alakulhat.

A menetteljesítményeket egyelőre homály fedi, mindenesetre a legerősebb új Cayenne fürgébbnek ígérkezik a kifutó benzines verziónál.

Porsche Cayenne Electric
Porsche

Viszonyításképp, a 4 literes biturbó V8-ra épülő plugin hibrid hajtású Cayenne Turbo E-Hybrid 739 lóereje és 950 Nm-es nyomatéka 3,7 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 295 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Kérdés, hogy mekkora lesz az új jövevény tömege, mindenesetre a Cayenne Electricvárhatóan nehezebb lesz a 2,6 tonnás plugin hibrid elődnél.

Porsche Cayenne Electric
Porsche