A Porsche bemutatta eddigi legerősebb divatterepjáróját, a tavasszal ráncfelvarrt Cayenne környezettudatosnak mondott csúcsmodelljének tekinthető Turbo E-Hybridet.
A Magyarországon minden további nélkül zöld rendszámozható, normál és kupé kivitelben elérhető 2,6 tonnás újdonság "szíve" egy 4 literes biturbó V8-as benzinmotor, melynek 599 lóereje mellé 176 lóerővel száll be egy villanymotor.
Végeredményképp 739 lóerőt és 950 Nm-t kapunk, mely 3,7 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 295 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Emlékeztetőül, az előd Cayenne Turbo S E-Hybrid 680 lóereje és 900 Nm-es nyomatéka 3,8 másodperces gyorsulást és szintén 295 km/h-s legnagyobb tempót biztosított.
A csomagtér alá rejtett és AC-n immár akár 11 kW-tal tölthető akkumulátor kapacitása 17,9-ről 25,9 kWh-ra nőtt, az elektromos hatótáv ideális esetben elérheti a 82 kilométert.
A kétkamrás adaptív légrugózás alapáron jár, az összkerék-kormányzás és a PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) feláras tétel.
Mivel Európában már nem kapható az eddigi legsportosabb Cayenne, a hibrid hókuszpókusz nélküli 659 lovas és 3,3 másodperces 0-100-as szintidejű Turbo GT, mi helyette a GT csomagos Cayenne Turbo E-Hybrid Coupét kapjuk, mely elsősorban egyedileg hangolt légrugós futóművéről, 10 milliméteres ültetéséről, kerámiafékjéről, illetve szélesebb gumijairól ismerszik meg.
A Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé GT 3,6 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-ra és a gyorsulásának csak 305 km/h-nál szakad vége.
Az új Cayenne Turbo E-Hybrid német alapára 176 324 euró (67,5 millió forint), a kupé kivitel 179 775 eurón (68,9 millió forint) nyit, a GT pakkos kupéért pedig alaphangon 208 454 eurót (79,8 millió forint) kérnek el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.